מתאימה חלקית

שיחת טלפון ממספר לא מוכר: 026434035 הביאה את  רותי לתוך היום הזה שלי.  רותי ממאגר המידע של בית החולים הדסה אמרה שנמצאתי מתאימה חלקית  לאחד החולים שזקוקים לתרומת מח עצם.

מאז שאחד מבני הדודות שלי, היה זקוק להשתלת מח עצם, לפני שנים, נכללים פרטיי במאגר.  לאחר שנלקחו ממני אז דגימת דם ראשונית, לא נמצאתי מתאימה עבורו, אבל מאז, קיבלתי, פעם או פעמיים, פניות של מתאימות חלקית שכזו, אשר גם הן לא הובילו להתרמה מחוסר התאמה מלאה; תרומת מח עצם מתאפשרת רק כשמאפייני סיווג הרקמות זהים.

רותי שאלה אם אני מוכנה שתישלח לי בדואר מעטפה עם מבחנות מיוחדות לדגימת דם.  כמובן, אמרתי. לאחר שאוציא את המבחנות מהדואר (רשום) אגש לאחת מתחנות מגד דויד אדום, אדקר קלות והם יישלחו להדסה בחזרה את הדגימות.  זה לא אלטרואיזם; זה הצורך להיות useful.  זה הרצון להיות helpful .

במידה ואמצא מתאימה, אוזמן לשיחה עם צוות המאגר, לבדיקות נוספות כדי לוודא שאכן בריאותי תקינה.  במפגש עם רופא אדרש להביע את הסכמתי לתרום וייקבע תאריך התרומה.  ארבע ימים לפני המועד הנבחר, אקבל במשך ארבעה ימים, זריקות המעודדות את ייצור תאי האב במח העצם בכמות מוגברת, ו"זריקתם" לזרם הדם ההיקפי (שזורם בגוף).  זריקות אלו נקראות נויפוגן (GCSF) והן עלולות לגרום להרגשה של "שפעת" קלה, כלומר : ייתכנו כאבי עצמות קלים כדוגמת כאבי גב, או כאבים בעצמות הארוכות של הגפיים, הנעלמים בקלות ע"י לקיחת כדור אקמול.  הכל על השתלת מח עצם.  ביום החמישי, מתבצעת ההתרמה בדומה לתרומת דם רגילה: באמצעות מחט המוחדרת לווריד הזרוע שואבים דם מהתורם/ת.  הדם עובר דרך מכונה מיוחדת שמפרידה ממנו את התאים צעירים ש"נזרקו" ממח-העצמות הודות לזריקות שאקבל. תאים אלו נאספים בשקית פלסטיק קטנה (300 סמ"ק) וכל יתר הדם חוזר אל התורם/ת באמצעות מחט המוחדרת לווריד הזרוע השנייה. זאת, ללא הרדמה, ללא כאב וללא כל תופעות לוואי.

התשוקה לתת לאיש/ה הזקוקים למשהו שלי יש לתת, ללא שיחסר לי דבר לאחר מכן (פרט לזמן, כמה דקירות מחט ואנרגיה), גם היא שלי. ורק האפשרות שזה אכן ייקרה הפעם, מעלה בי שמחה עצומה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

טרקבאקים

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.