ויגאניסטית

הספר, לאכול כדי לחיות, היה ההתחלה.  ביקשתי רק להשיל מספר קילוגרמים שהרגישו מיותרים.  ההמלצה הייתה שישה שבועות.

ההרגשה הייתה טובה והובילה לרצון להמשיך.

לא ידעתי מה זה טבעונות ולא הצטרפתי ל"זה", כי עכשיו "זה" בון טון.

ההרגשה הטובה חיזקה להמשיך ולהתמיד.

ללא בשר. ללא ביצים. ללא מוצרי חלב.

זה היה לפני עשרה חודשים.

ביקשתי רק להשיל מספר קילוגרמים מיותרים לקראת נסיעת עבודה חשובה ללוס אנג'לס.

מזה שנים, רציתי לחדול מלאכול יצורים שיש להם אימא.

זרעי נסיעת העבודה לא נבטו, אבל מהדיאטה הטבעונית, נולדו חיים חדשים.

זה עשרה חודשים שאני מתבוננת מסביב, בוחנת את האפשרויות ובוחרת כל בוקר מחדש, לאכול מהצומח ולא מאלה שחיים.

ואז, מדלדל מאגר הויטמינים בגוף. ואז יש צורך לקחת תוספי מזון או לאכול מעט דגים.

כך או כך, לגופי לא נכנסים יותר בשר, ביצים או מוצרי חלב.

ד"ר אלסוורת' וורהאם, מנתח לב בן 98 אשר פרש לגמלאות בגיל 95.

טבעוני מאז שנות ה-50 לחייו שמאמין שאורח חייו הבריא תרם לאיכות באריכות ימיו ומסביר כיצד שינויים פשוטים בתזונה יכולים להביא חסינות מפני מחלות הלב הנפוצות ביותר.

Vegan Friendly בעברית

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נעמה  On 23 ביולי 2013 at 16:39

    נהדר, יולי! ברוכה הבאה… 🙂
    אם יש לך התלבטויות או צורך להתייעץ (בענייני ויטמינים או עניינים אחרים), ממליצה מאוד על הקבוצה הזאת, של טבעונות ובריאות:
    https://www.facebook.com/groups/383689148392924/

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 23 ביולי 2013 at 20:12

    תודה נעמה יקרה.

    אהבתי

  • זוהר  On 23 ביולי 2013 at 21:37

    מאגר הויטמינים לא אמור להידלדל כשהופכים לטבעונים. בכף טחינה למשל, יש יותר סידן מאשר בקופסת קוטג'. התוספים אגב שווים ל***. את זה גיליתי אחרי שלקחתי כמה חודשים תוספים "מאד חשובים" ובדיקות הדם לא הראו על שום שינוי. אגוזים, שקדים, פירות, ירקות, קטניות (אדומות וירוקות), אורז מלא, שמן זית. לחם חצי מלא (כי אין באמת לחם מלא). אני הפכתי לטבעונית כי אני לא אוהבת דברי חלב ובשר ולא בגלל אידיאולוגיה. לעיתים אני מפשלת ואוכלת טונה, אבל רק כי זה הולך טוב עם בורגול מבושל.
    אגב הצלחת לרזות? כי אני לא. 😉

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 24 ביולי 2013 at 7:54

    זוהר, כן, הצלחתי לרזות 🙂 מעט.
    אצלי, ה – B12 ירד מתחת לנורמה אז לקחתי שלושה חודשים כדור קטן וורוד מתחת ללשון כל בוקר. עכשיו אחכה שקופת חולים מכבי תאשר לי (שוב) בדיקות דם מקיפות על מנת לראות האם אכן התמלא אצלי מאגר ה – B12 ואם לא, אחזור לקחת כדורי B12 או אחר (MULTIPLE VITAMINE) ולאכול דג/טונה/סרדינים/סלמון וכד' – פעם או פעמיים בשבוע כי זה מה שאני מבינה הגוף (שלי) צריך.
    תודה.

    אהבתי

  • nachum  On 24 ביולי 2013 at 8:57

    can you sum up what you eat in one month?

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 24 ביולי 2013 at 9:07

      מה אני אוכלת במשך חודש?
      שעועית מכל הצבעים – סלט קר או תבשיל חם (צ'ילי קנקרנה – ללא בשר), מרקי ירקות – בחורף, סלטי ירקות בקיץ, עדשים (סלט קר בקיץ), מנג'דרה (אורז מלא, טבעות בצל מטוגן ועדשים), קינואה (חם או קר בסלט), טחינה, שוקולד מריר, חלבה, שעועית ירוקה, כרובית, כרוב, (סלט קר או מבושל), ברוקלי, חציל – בכמה צורות, תמרים, בוטנים, שקדים, אגוזי מלך, ממרח בוטנים, מרק מיסו, תבשיל קארי צמחוני בחלב קוקוס, עגבניות, מלפפונים, פלפל ירוק או צהוב או אדום, אבטיח, מלון… וכן הלאה. בהתחלה, זה היה נראה כמו יותר עבודת בישול, בהמשך מתרגלים לשינוי.

      אהבתי

  • nachum  On 24 ביולי 2013 at 8:59

    חוסר של ויטמין B12 מתפתח בדרך-כלל במשך שנים, כיוון שהכבד מסוגל לאחסן אספקה של ויטמין B12 לתקופה של 6-3 שנים. so the wikipedia.

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 24 ביולי 2013 at 9:08

      אכן, ההידלדלות של ויטמין ה -B12 אצלי, וודאי לא התחילה רק מהפסקת אכילת ה-בשר. עדיין, בבשר יש הרבה מהכמות שהגוף שלנו צריך.

      אהבתי

  • nina ramon  On 24 ביולי 2013 at 9:38

    להפסיק לאכול דברים שישלהם אמא זה תמיד מבורך, ולא חשובה הסיבה (-:
    אם ה-B12 הסתדר, נסי ליטול קבוע B complex .

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: