רשימה/מודעה: הנחייה פרטית ביצירה דוקומנטרית

 גלעד רייכנבאום היה סטודנט שנה ג' במחלקה לקולנוע דוקומנטרי במכללה האקמית ויצו חיפה, כאשר הגעתי ללמד שם בשנת הלימודים 2011 – 2012.  גלעד היה אז, כבר אחרי סרט שנה ב', תחנות אחרונות -Last Stops שהוקרן בפסטיבל חיפה במסגרת לסרטים קצרים.  במהלך הקורס איתי, התלבט בתחילת השנה אם לעשות סרט תחקיר מעמיק על מוסד מסוים, מרכזי ומושחת בישראל או סרט אישי על אביו.  בחודשים הראשונים הוא הלך על הנושא הראשון ולאחר זמן החליט שהנושא גדול עליו בעת הההיא, ונכנס לסיפור של אביו.

*טרם נקבע מועד להקרנת הסרט, אבל גלעד מרוצה ממה שיצא לו, והביע הסכמתו שאכלול את המלצתו ברשימה זו.

הליווי שלי לתהליך היצירה האישית של גלעד רייכנבאום על אביו בן ה – 80 שניצל מארבעה טרנספורטים, ארבע סלקציות ושתי צעדות מוות, הביאה אותי למקום חדש עם עצמי.  לצד גלעד, יכולתי לראות שהתפתחה בי התמחות בהנחיית יצירת קולנוע דוקומנטרי אישי.

סטודנטית שישבה ליד גלעד הייתה נגה קליין. הסרט שהיא ביקשה לעשות היה לא אישי כלל ועיקר ויצא לה משובח במיוחד. הנה הטריילר:

**גם במקרה זה, טרם נקבע מועד הקרנה. השנה, 2012-2013, אני מנחה את נגה בסרט הגמר שלה, ולאחר התלבטויות בין כמה וכמה אפשרויות, היא החליטה ליצור סרט אישי.  אני כבר יודעת שהסרט החדש של נגה יהיה סרט טוב, ומה שעוד אני יודעת הוא, שההנחיה שלי את נגה, שוב מפגישה אותי, עם תחושה עמוקה של ניסיון רב העומד לרשותי, ושאותו אני כה שמחה לחלוק עם אחרות/ים.

כך קרה, שאני מלווה פרויקט קולנועי של  שירה ריכטר שהיא, אמנית ומרצה רב-תחומית, מומחית בנושאי מגדר ואימהות, בעלת פרסים בארץ, בחו"ל ומועמדת לפרס גוגנהיים.  הליווי נעשה בתשלום.

אז, אם את/ה יודע/ת לעשות סרטים דוקומנטרים אבל רוצה לעשות אחד אישי,

או אם את/ה יוצר/ת אמנות מכל תחום, שרוצה ליצור עבודה אישית במיוחד,

או אם את/ה לא יוצר/ת עדיין, אבל רוצה ליצור דוקומנט אישי,

אני כאן לפגישה ראשונה.

ניתן לקבל המלצות מנגה קליין, גלעד רייכנבאום ושירה ריכטר. ועוד מרשימותיי על סרט דוקומנטרי

* סרטו של גלעד נבחר להשתתף בתחרות הסרטים הישראלים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בסינמטק תל אביב, יוני 2013.

** סרטה של נגה יוקרן בסינמטק חיפה ביום חמישי ה – 2 במאי בשעה 18:30. הכניסה חופשית

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

