יום הבוחרת. 22 ינואר 2013

מכיוון שאני נינתו של יוסף אליהו שלוש זצ"ל שנולד ביפו ב – 1870 והאמין באפשרות של יהודים וערבים לחיות ביחד, טרם הצהרת בלפור וטרם התעוררות הציונות.

ומכיוון שאני נכדתה של יהודית כהן זצ"ל, שנולדה בנווה צדק בתחילת המאה העשרים ונהגה לקרוא לי "יא רוחי", שזה אהובתי בערבית.

ומכיוון שאמי, תמי כהן תיבדל לחים ארוכים, נולדה בחיפה ב – 1930 ואביה  – מרכי קרישבסקי – נולד בירושלים בתחילת המאה ה – 20 ואביו וסבו קבורים בהר הזיתים.

ומכיוון שהוריי, חלמו ואחר כך גם לחמו ב – 1948 על עצמאות ובית כאן,  ואני גרה ביפו בין ערבים ויהודים,

אני בוחרת דע"ם.

אני בוחרת דע"ם כדי לומר די לשנאה, די לפחד, לשחיתות, למלחמות, לאפרטהייד, לגזענות, לניצול, לעוני, לשקר ובעיקר לייאוש.

אני בוחרת דע"ם כדי לקדם בברכה תקווה, צדק חברתי, קיום משותף ושוויוני של יהודים וערבים במדינת רווחה, סיום הכיבוש ואתחלתא דגאולה בלי משיחיות.  אסמא אגאברייה זחאלקה, ניר נאדר, דני בן שמחון, וופא טיארה ואורלי פלדהיים הם תחילתה של המהפכה שכל כך נדרשת כאן.

ממליצה לקרוא את מאמרו מאיר העיניים של ניר ברעם וגם מאמרו של מוטי פוגל.

ביום שלישי הקרוב, ה – 22 בינואר 2013, אני שמה ק' בקלפי

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גליה  On 18 בינואר 2013 at 9:53

    הסיפור המשפחתי שלך מרתק. גם ליבי עם דע"ם.

    אהבתי

  • עידן לנדו  On 18 בינואר 2013 at 10:56

    כן ירבו וכן תרבינה. רק דעם, בלי מרכאות; זאת מילה בערבית שמשמעותה "תמיכה".

    אהבתי

  • Dalia Virtzberg-Rofe  On 19 בינואר 2013 at 13:39

    ואמי שמוצאה מתימן הייתה אומרת לי "איפדי אסמק" (אפדה את שמך), או בניסוח מודרני: "כפרה עלייך"… מאחלת לדע"ם הצלחה רבה למרות שאני עם השכנים.

    אהבתי

  • abumidian  On 26 בינואר 2013 at 15:09

    הי יולי! בסופו של דבר גם אני הצבעתי, יחד עם עוד 3700 אחרים, דעם. ורק כי לא יכולתי הפעם, בשום פנים ואופן, להצביע חד"ש. (והמפלגות הציוניות מזמן לא באות בחשבון בשבילי.)

    אהבתי

להשאיר תגובה

