ביטול מוסד הנישואין. מרב מיכאלי. TED

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Lian Ram  On 9 בינואר 2013 at 18:00

    אוי יולי, כל כך תודה על זה

    אהבתי

  • youarenormal  On 26 בינואר 2013 at 15:54

    שלום. אני קצת זר כאן אז אתנצל על הפלישה. אומר רק שאת הסרטון הזה (או לפחות את הרעיון המרכזי שבו) יש לאכול עם קצת מלח. אני מבין את הפרסום ואני מסכים עם הרעיון שאבד הכלח על מוסד הנישואין, אבל בחיי שזה אחד הנאומים היותר מתנשאים ששמעתי. להניח בכל זמן שהיא יודעת בדיוק מה הקהל שלה חושב, לדחוף אל תוך פיות המאזינים והמאזינות את השאלות הפטריארכליות מולן היא מתמודדת ועליהן היא צריכה להתגבר – ובסופו של דבר – להגיד שמדינות צריכות לבטל נישואין מרגיש לי כל כך כוחני ולא משתף, אפילו דוחה.

    חוץ מזה, בשום שלב, לא מתייחסת הדוברת להשלכות שתהיינה על הגברים והנשים הנשואים כיום – מה יהיה מעמדן ומעמדם החוקי? איך ניתן יהיה להקל את המעבר מנישואין להסכם משותף? לא הוזכרה אף הקטגוריה הקיימת בישראל היום בשם 'ידועים בציבור' שלדעתי, לפחות מבחינת שפה ודיאלקטיקה של אהבה-נישואין, מדגישה מה המקום של הסכם שכזה.

    ומה על תפקידם המגדרי של גברים בנישואין כ'עמודי תווך' שאל תוכו מחנכים אותי מכל צד אפשרי?
    אני מעריך סרטונים של טד. יש בהם יוזמות שהן לפעמים ברוכות ובהחלט יוצא שהן מלוות בניסיון פרובוקטיבי לצאת מגדר המחשבה הרגילה. בסרטון של מרב מיכאלי יש פרובוקציה כזו, אבל אין יוזמה. לא יוזמה ישימה, בכל אופן. נראה לי שהיה הרבה יותר אפקטיבי לומר משהו כמו 'כולכם צריכים להתגרש עכשיו' ולהסביר למה שינוי כזה עלול להיות מדהים.

    בכל אופן, שוב, התנצלויותי על הפלישה.
    בברכת כל טוּב.
    ר.

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 26 בינואר 2013 at 18:16

      ר., פתרונות אפשר למצוא בעמותת משפחה חדשה. הנה: http://www.newfamily.org.il/

      אהבתי

    • roberta perdona  On 27 ביוני 2013 at 16:30

      ר. מה לעשות, אתה גבר, לעולם לא תבין.
      אני נשואה מעל 40 שנה. בקריירה שניה, כל אחת מניבה התפתחות, מעמד וכסף. ילדיי משכילים ומסודרים. סיפור הצלחה לכל הדעות – במסגרת הנישואים. מעולם לא עשיתי מה שבאמת רציתי.
      בגיל 23, רווקה זקנה, בלחץ הוריי התחתנתי. לא ממש גרוע, היה בסדר, בעל מתאים והגיוני.
      ילדים צריך כמובן. עד לפני שנה. כל זה עד לפני שנה.
      ואז.. אבי נפתר, ילדיי התרחקו גאוגרפית והבנתי שעכשו אני חופשיה, לעשות רק מה שמתאים לי… כמעט. מה שאני מנסה להוסיף כאן שרק כאשר אני זוכה לחופש שלי, בגיל מבוגר, רק אז אני מגלה כמה מעט חופש היה לי כל חיי.
      גילוי נאות : אני בטוחה שמוסד הנישואים מתאים מאוד לנשים רבות.

      אהבתי

    • קודם כול היא לא מניחה כלום. זו רטוריקה שהיא משתמשת בה כי רוב בני האדם מתחתנים דרך מוסד רשמי כול שהוא בלי לחשוב פעמיים. היא מציעה קודם כול חשיבה אחרת, והתנהלות אחרת של המדינה, בעיקר אם מדברים על אנשים לא דתיים, וגם אם מדברים עם אנשים דתיים, ובעיקר אם מדברים על נשים, שאחר כך מגלות כמה קשה להתגרש, וכמה הדת דופקת אותן….

      אהבתי

  • אל סומבריירו  On 11 ביולי 2013 at 0:41

    אני שמח לשמוע שמישהו מהפוליטיקאים סוף סוף מדבר על הנושא. צריך לבטל כל התערבות של מדינה ביחסים בין אנשים כולל גם ידועים בציבור( שזה בעצם מעמד בו המדינה מחתנת אנשים גם אם הם לא הביעו שום רצון לכך).היחס היחידי בו לדעתי המדינה יכולה להתערב הוא יחס הורה- ילד/ה. שני דברים לא הבנתי למה היא הסיקה שרק לגברים יש אינטרס בנישואים ושזה תמיד עדיף להם. ודבר שני לא מזמן שמעתי מחברתה למפלגה סתיו שפיר על חשיבות לתת זכות להתחתן גם לזוגות הומוסקסואליים . אין להם חילוקי דעות בעניין הזה? בכל זאת חברות למפלגה אחת.

    אהבתי

  • שלמה  On 14 ביולי 2013 at 0:49

    בעבר קראתי כתבות של מיכאלי על הנושא. זה לא חדש לי הדעה שהיא מביעה כאן. אבל יש לי קונפליקט רציני מאוד.. מצד אחד אני בעצמי חושב שמוסד הנישואין הוא עתיק ומיושן ובא בסתירה להרבה מעקרונות החופש (של האישה וגם של הגבר) ושצריך לשנות את הדרך שבא בני אדם ובנות חוה ממסדים את הצורך שלהם לחיות יחד, לאהוב ולאהב, להביא צאצאים וכו'… ומצד שני כאשר אני שומע את מיכאלי מדברת על זה, אני שומע טענות ילדותיות ומירמור עמוק והיא מצליחה לשכנע אותי שהמצב הקיים מצוין ושהיא סתם מחפשת פרובוקציות בשם הפמיניזם.

    בטח גם לדברי אקבל תגובה … אתה גבר לא תבין את זה. נו … ניחא מה כבר יש לי לעשות. אמרתי את שחשבתי.

    אהבתי

להשאיר תגובה

