החליל

למסירה. לידיים אוהבות. חליל אמסטרונג מכסף מלא.

נפרדת מחלום. נפרדת מהחליל.

כי יש רגעים שאפשר לשחרר.  והשחרור מבקש להעביר לידיים אחרות ונשמה חדשה שתעשה בו שימוש. להיפרד לשלום ובשלום.

חלומות של שנים.

חליל צד, Amstrong

חליל צד, Amstrong

בגיל שש ניגנתי לראשונה בחלילית. כמקובל בשנות השישים בבתי הספר בסביבה בה אני גדלתי. אבל שלא כמקובל בחיי באותם שנים, היה בשבילי החליל עולם שכולו טוב. חרף קשיחותה של המורה לחלילית, נהניתי מכל רגע וכך גם התמדתי במשך שש שנים. במהלך השנים עברתי לנגן בחליל אלט וגם שם, נהנתי בעמקי נשמתי. השלב הבא היה הרצון לנגן בגיטרה אבל מומחה אז טען כי בעקבות חסרונה של חלק באחת מאצבעות כף ידי (בעקבות תאונה בגן הילדים) אינני יכולה לנגן בגיטרה. אולי פסנתר, הציעו המבוגרים ואני הסכמתי. מאז שנולדתי, התענגתי לצלילי נגינת הפסנתר של סבתי האהובה, יהודית כהן, שהייתה מנגנת על פסנתר הכנף בביתה שברח' דובנוב בתל אביב. למרבה הצער, לאחר שנה של נגינה מענגת, יש לומר, על הפסנתר, שגם הוא, כמו החליל היה בשבילי עולם שכולו טוב, לא רציתי להמשיך. נדמה לי שהפעם, קשיחות המורה היא שהכריעה אותי. לימים, בגרתי ונהייתי בחורה/אישה עצמאית, לומדת לתואר שני בניו יורק וחיפשתי מקום לממש בו את החלום, אולי שוב. מצאתי בית ספר למוסיקה ונרשמתי לשיעורי חליל צד. בית הספר המליץ שאקנה חליל חדש וטוב – אמסטרונג מכסף מלא.  גם הפעם,פרטה המוסיקה שבקעה מחליל הכסף על עומקי נשמתי אבל גם הפעם, כאשר המורה אכלה במהלך השיעורים הפרטיים יוגורט, חלשה דעתי וחדלתי לבוא.

מאז, ליווה אותי החליל בארגזים, מניו יורק לישראל, מבית ראשון לבית שני ומבית ישן לבית חדש. הבוקר, שבת, קרא לי החליל מאחד הארגזים  וביקש שאתן לו חיים.  לא יכולתי לסרב ונעניתי לקריאתו;  החליל למסירה במתנה לכל מי שמוצא/ת בו שימוש לנגינה. אני אוהבת את החליל. אני אוהבת את הצליל שלו ואשמח לשמח באמצעותו נשמה חדשה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אשכר אלדן כהן  On 13 באוקטובר 2012 at 14:32

    מאד מרגש יולי. מאד. את מדהימה וצלילי המוסיקה הרכה של החליל מאד הולמים את דמותך

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 13 באוקטובר 2012 at 14:49

      תודה אשכר… באמת לא חשבתי על זה אף פעם…כמה רכות יש בצליל של החליל וכמה זה מה שחיפשתי כל כך הרבה שנים… תודה רבה.

      אהבתי

  • Moran N  On 13 באוקטובר 2012 at 14:44

    שלום יולי שמי מורן ומאז שהיתי ילדה רציתי חליל צד. מאחר ולא היתה אפשרות כלכלית וגם כמו שאמרת הגישה היתה לבחון את הרצון של הילד עם חלילית, לא הגעתי למימוש החלום.בכתה י'היתה לי חברה טובה שנתנה לי כמה שעורים אך לא ממש יכולתי להמשיך ללא כלי.כיום אני בת47 אחרי כמה גילגולים מקצועיים אבל במצב בריאותי זמני שימשך כשנה שבו לא אוכל לעבוד, ואולי אוכל לנצל את הזמן הזה, וגם בתי שהיא בת תשע תוכל ללמוד לנגן בו.גם לה יש יש חלום…נשמח לשמוע ממך הנה גם המייל moranahon@gmail.com תודה מורן בתאריך 13 באוק 2012 14:21, מאת בְּלוֹגאִישִׁי :

    > ** > Yulie Cohen posted: "למסירה. לידיים אוהבות. חליל אמסטרונג מכסף מלא. > נפרדת מחלום. נפרדת מהחליל. כי יש רגעים שאפשר לשחרר. והשחרור מבקש להעביר > לידיים אחרות ונשמה"

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 13 באוקטובר 2012 at 14:50

      שלום מורן, אכתוב לך למייל ונתאם העברת המתנה אליכן, בשמחה ובאהבה.

      אהבתי

  • nina ramon  On 13 באוקטובר 2012 at 15:08

    אני תוהה: האמנם נגינה היא חלום שניתן לשחרר?

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 13 באוקטובר 2012 at 15:12

      נינה, נראה לי שהיום אני משחררת את החלום "ליצור ב/מוסיקה" = לנגן.
      אבל, לא הרבה פחות חשוב, ה-מוסיקה נשארת אהבת חיי. למדתי שפות אחרות ליצור בהן – כמו שפת הקולנוע הדוקומנטרי אבל המוסיקה לעולם תהיה השפה הראשונה שבה הרגשתי ומצאתי אהבה מה היא.
      ותודה שתהית 🙂

      אהבתי

  • poochys  On 13 באוקטובר 2012 at 22:42

    יולי יקרה, איזו מתנה נהדרת למי שביקשה וקבלה. איזו נתנה נהדרת למי שנתנה.

    אהבתי

  • poochys  On 13 באוקטובר 2012 at 22:43

    מתנה כמובן…

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 14 באוקטובר 2012 at 20:47

    יממה עברה מאז שפרסמתי את ההצעה למסור את החליל וקיבלתי ארבע פניות נרגשות. על פי עקרון – ראשונה פונה, ראשונה מקבלת, אני מחכה לשמוע מאח של מורם שאמור לבוא ולאסוף את החליל.

    מספר הפניות מפתיע. למרות שחליל חדש כזה עולה 4,000 ש"ח, לחליל ישן אין כל ערך כלכלי אבל יש לו, אני מסכימה עם הפונות, ערך מוסיקלי כי הוא עובד וזה העיקר.

    בכל מקרה, אני שמחה שכתבתי ואני שמחה שפניתן ואני מאחלת למורן החלמה מהירה ורפואה שלמה.

    אהבתי

  • י  On 12 ביוני 2015 at 10:46

    יולי היקרה
    התרגשתי לקרוא.
    אני מתפללת שעדיין חלילית הצד למסירה.. למרות שעברו כבר כמה שנים מפרסום הפוסט המרגש שלך.. יש לי סיפור ארוך ומרגש שמסביר למה כל כך רציתי חלילית צד..
    אם זה רלוונטי אשמח מאוד לקבל את המתנה ומבטיחה לעשות בו שימוש מיוחד מאוד.
    יש בזה מטרה רוחנית מאוד מסויימת עבורי.
    מקווה שתעני כך או כך לאי מייל yehudit4god@walla.com

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 12 ביוני 2015 at 12:50

      שלום לך,

      שלחתי גם למייל שלך.

      תודה על התגובה בבלוג שלי.

      הנה מה שכתבתי מעל התגובה שלך: " יממה עברה מאז שפרסמתי את ההצעה למסור את החליל וקיבלתי ארבע פניות נרגשות. על פי עקרון – ראשונה פונה, ראשונה מקבלת, אני מחכה לשמוע מאח של מורן שאמור לבוא ולאסוף את החליל.
      מספר הפניות מפתיע. למרות שחליל חדש כזה עולה 4,000 ש"ח, לחליל ישן אין כל ערך כלכלי אבל יש לו, אני מסכימה עם הפונות, ערך מוסיקלי כי הוא עובד וזה העיקר.
      בכל מקרה, אני שמחה שכתבתי ואני שמחה שפניתן ואני מאחלת למורן החלמה מהירה ורפואה שלמה."

      שבת שלום ושאי ברכה, יולי

      אהבתי

כתיבת תגובה

