פריבילגיה

חינכו אותי לחשוב, שעניים הם אנשים עצלנים, אשר לא הולכים לעבוד, ולכן הם עניים.
במשך השנים, הצלחתי לסדוק את האקסיומה הלא מדויקת הזו, למרות שעוד לא ידעתי כל כך למה, ואיך ולשם מה.

אתמול, בתל אביב-יפו, עת הבאתי לראשונה סיר אורז לגינת לוינסקי, פגשתי עניים חסרי כול שנסו על נפשם מאפריקה, אשר משתוקקים לעבוד, אלא שמדינת היהודים מחוקקים חוקים שיאפשרו להכניס אותם לכלא על כי אינם יהודים.

31 באוגוסט, גן לוינסקי, הכנת קינוח לארוחת צהריים לפליטים

31 באוגוסט, גן לוינסקי, הכנת קינוח לארוחת צהריים לפליטים מאפריקה

ואנחנו, לבני העור, שנולדנו לאימהות יהודיות,  יכולים לבחור ביום שישי בצהריים, האם לרדת  לים בתל אביב-יפו, או לבוא עם סיר אורז, או לחתוך אבטיח, לפליטים שחורי עור אשר ברחו מאפריקה.  ברחו מהמדינה שבה הם נולדו רק כי שם, הם כבר היו מתים.

מבקשת אני מכם סליחה, עניי עירי.  דרך עיינכם העצובות, המחפשות קיום ושרידה, חשתי אתמול לראשונה במדינת ישראל שנת 2012 (חרף היותי אישה), את סדר גודל הפריבילגיות שנולדתי אליהן כאן.

סליחה. לא על הפריבילגיות שלי. סליחה על שאני כה חסרת אונים נוכח המאבק שלכם להישרד או סתם לרצות חיות.

————————————————————————————————–לתמונות נוספות מאתמול בגינת לוינסקי אצל יאיר מיוחס בפייסבוק.

ומחוץ לכלא קציעות, היום ה – 1 בספטמבר 2012 אצל שלומית כרמלי בפייסבוק.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • David Palma  On 1 בספטמבר 2012 at 15:25

    יולי אין לי מילים לתאר את הכבוד שאני רוחש לדברים שכתבת… כבוד!

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 1 בספטמבר 2012 at 15:30

    wow דודו. תודה. אלו הן מילות הלב שלי…

    אהבתי

  • nina ramon  On 1 בספטמבר 2012 at 20:57

    יולי, יש גם עניים לבני עור שנולדו לאמהות יהודיות ושעובדים ועדיין שוקעים. ראי הפוסט שהעלה לפני כמה דקות יגאל סרנה.

    אהבתי

כתיבת תגובה

