דוקו סלב

מי נתן את השם הזה לתרגיל בלימודי קולנוע דוקומנטרי?

לקחתי אותו בטרמפ לתל אביב מחיפה .

הוא היה אז סטודנט שלי.

במשך שנת הלימודים, עבדנו על פיתוח סרט שרצה לעשות על מפעל הפיס.  הוא טען שמפעל הפיס מעודד להתמכרות להימורים.  תמכתי בו מאוד, אבל לאחר תחקיר, גילה שמדובר בפרויקט גדול מידי לסטודנט שנה ג', אשר גם עובד כמורה לקולנוע בבית ספר וגם הורה לבת אחת ובן בדרך והחליף את נושא הסרט.  סרטו השנה הוא על אביו.  יצחק הוא ניצול של מספר אקציות, כמה מצעדי מוות והוא איש אופטימי באופן מיוחד. הם כולם חיפאים.  אני מחכה כבר לראות את הסרט הגמור.

לתל אביב, לקחתי אותו טרמפ כי קבע עם עמיתי למקצוע,  רגב קונטס, לצלם אותו לתרגיל דוקו סלב.

מי נותן שם כזה לתרגיל בקולנוע דוקומנטרי?

הדרך עברה במהירות גבוהה מהרגיל וזה לא היה בגלל שנהגתי מהר יותר, אלא בזכות השיחה הקולחת.

מאז החל החופש ולא היינו בקשר.  לפני שבוע, ביקש במייל את מספר הטלפון שלי וערב אחד התקשר ושאל האם אני מוכנה להצטלם לתרגיל ה-דוקו סלב.

"מה קרה לרגב קונטס?" שאלתי.

"לא חשוב", הוא ענה. "אספר לך, כשניפגש…".

"בשמחה אשתתף בתרגיל שלך על "דוקוסלב". עניתי.  "אולי סופסוף תוציא אותי מארון האנונימיות", אמרתי מצחקקת בנבוכות.

מה זה דוקוסלב? לכל הרוחות. לא היכרתי עד שכתבתי את צמד המילים הזה בגוגל.

בשנת 2009 הוציאה חברת האופנה TNT בשיתוף עם עמותת עלם חולצה הנושאת את הכתובית "גם אני שווה דוקוסלב". החולצה נמכרת במחיר סמלי של 30 שקלים וכל הכספים ממכירת החולצות נתרמו במטרה לסייע לבני נוער במצבי סיכון ומצוקה בישראל להיחלץ ממצבם ולמצוא את מקומם בחברה כבוגרים וכאזרחים.

בשנת 2009 הוציאה חברת האופנה TNT בשיתוף עם עמותת עלם חולצה הנושאת את הכתובית "גם אני שווה דוקוסלב".  החולצה נמכרה במחיר סמלי של 30 שקלים וכל הכספים ממכירת החולצות נתרמו במטרה לסייע לבני נוער במצבי סיכון ומצוקה בישראל להיחלץ ממצבם ולמצוא את מקומם בחברה כבוגרים וכאזרחים

בשבילי, דוקומנטרי ו"סלב" זה כמו שני ניגודים.  דוקומנטרי מחפש אמת ו"סלב" מחפש פרסום, ופרסום ואמת ברוב המקרים לא נפגשים.

אבל, מכיוון שאין מדובר בחלק מהסדרה, שמעולם לא ראיתי ואולי היא באיכות ראוייה, אבל על שמה קבע/ה מי שקבע/ה את שם התרגיל בלימודי קולנוע דוקומנטרי, רק אוסיף שאינני סלב והאמת היא שאני PASSIONATELY אוהבת דוקומנטרי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Noga Stoler Klein  On 28 באוגוסט 2012 at 21:24

    ואני אענה לך בחיוך רחב ששם התרגיל כבר שונה ל "דוקו מאסטר" כי מי שהמציא את השם הרגיש אף הוא שזה לא משרת את הרעיון , וכיוון שעם השם החדש ברור שתשמחי להזדהות, וגם ברור לכולנו שאת "עומדת בקריטריונים" אז לעידוד ההתנדבות אני מצרפת לך לינק של קולגה שלך שנתן הסכמתו להשתתף בתרגיל וקיבל את התוצר בהתרגשות.
    גם אנחנו התרגשנו ממנו.
    וכן, אני מחכה לראות את ה"דוקו מאסטר" שלך.

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 28 באוגוסט 2012 at 21:45

      WOW

      תודה נגה.

      איזה יופי של דבר שעשיתם על רוני… מי זה הבחור השלישי מעבר ליעל ואליך?

      אהבתי

  • טל  On 29 באוגוסט 2012 at 1:08

    מה הקשר לרגב קונטס ולמה להטריח בסיפור עליו ("אספר לך כשניפגש") כשאין כל סיפור

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 29 באוגוסט 2012 at 8:21

      טל, הקשר לרגב קונטס הוא שהסטודנט, עליו הסיפור כאן, בחר בו מלכתחילה במטרה לעשות את התרגיל שהוא קיבל ואשר שמו היה "דוקו סלב". למה הוא לא המשיך את התרגיל עם רגב קונטס, איננו הסיפור כאן, לפחות לא מבחינתי הכותבת את הסיפור כאן ואם חשת לאחר שסיימת לקרוא שאין כאן כל סיפור, אתך הסליחה. אין בכוונתי להשחית את זמנו של איש לריק. אני כותבת כאן להנאתי ומי שנהנה /ית לקרוא, ברוך/ה הבא/ה. 🙂

      אהבתי

  • lianram  On 30 באוגוסט 2012 at 22:12

    אוהבת תכנים שכאילו אין בהם סיפור יולי
    ומסוקרנת מאוד לראות את הדוקו מאסטר עליך
    תודה!

    אהבתי

כתיבת תגובה

