נפגעות

אורלי הי,

 לא ידעתי עליך דבר עד שיצא לי, במקרה ערב אחד, לראות את הכתבה הזו.

מאז שצפיתי, את עולם ומלואו בשבילי. עולם של אישה אחת במאבק לתיקון החיים של עצמה, בפיצוח טראומת הילדות.

במקרה שלך, הטראומה היא ממעשי אונס חוזרים ונשנים על ידי הדוד שלך. אצלי, אני עוד לא יודעת.

במקרה שלך, לאחר עשר שנים, זכית כי הייתה הרשעה.  במקרה שלי, אני עוד לא יודעת.

במקרה שלך, אין לי ספק אורלי שנעשה לך רק צדק.  וגם אין לי ספק שאני מאחלת לכולנו לאתר את תוקפן הילדות שלנו ולמצוא כל דרך להוציא את הטראומה לאור.

ובאין "כתובת" קונקרטית כמו במקרה שלך, אני גם חושבת שאנחנו חייבות לסלוח לעצמנו על הטראומות שלנו.  אנחנו חייבות לעצמנו יותר חמלה.  לזרוק לכל הרוחות את האשמה.  רבות מאיתנו הותקפנו מילדותנו ובהמשך על ידי גברים שראו בנו אובייקט למילוי הצרכים שלהן.  רבות ורבים מאיתנו סוחבים שכבות עמוקות של טראומות לא פתורות; הגועל, חוסר האונים, המאמץ לשרוד נוכח הכוח  והכפייה, חוזרים ומופיעים בתוך הגוף בלי לבקש רשות מאיתנו, בעלות הבית של הגוף. התחושות חוזרות כי הן נצרבו על גופנו מגיל מאוד מאוד צעיר שהיה אז מאוד חסר אונים.  והגוף הזה, לא מצליח לזכור שהיום, יש לו (אולי) כבר די אונים למנוע תקיפה נוספת.

את אורלי עשית את הבלתי אפשרי פעם אחת בחייך בהרשעת העבריין האלים שהיה הדוד שלך ולכן את דוגמה חיה לנפגעות רבות. ועכשיו,  הניסיון ליצור מסגרת לנשים נפגעות נוספות  הוא לא רק ראוי לכל תמיכה והערכה, אלא הוא גם מה שמאפיין אותך כל כך, להאמין ולעשות את הבלתי אפשרי פעם נוספת. הלוואי ורשימה זו תביא לפתחך, תרומות נוספות.

בהערכה וסולידאריות רבה, יולי

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • David Palma  On 13 ביולי 2012 at 10:20

    יולי תודה שהפגשת אותי עם אורלי ושבת שלום

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 13 ביולי 2012 at 10:26

    דודו, תודה שאתה, אתה; אחד הגברים היותר פמיניסטים שיצא לי לפגוש, על אף שרק וירטואלית, בשלב זה. שבת שלום גם לך.

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 13 ביולי 2012 at 13:46

    תודה NOAM

    אהבתי

  • אורלי פרוינד  On 13 ביולי 2012 at 15:58

    יולי יקרה, תודה על שאת נרתמת לעשיה הזו והנסיון שלי לגייס כסף לצורך הקמת קבוצת תמיכה לנשים. התרומות הכספיות הינן לפתחן של נשים אחרות ולא לפתחי, אני מנסה לקרוא לאנשים לעזור לנשים אחרות במצבי, לי היה בלתי אפשרי לבקש כסף בשביל עצמי לטיפול שלי ואנשים אחרים עשו זאת למעני ובקשו בשבילי את התמיכה הכספית – בלעדיהם אני לא יודעת איפה הייתי היום. כל מי שעושה לייק כל מי רואה צריך לעשות צעד קטן , להכנס לאתר ולתמוך לפחות בסכום של 25 שקלים, אחרת הפרוייקט הזה לא יצא אל הפועל ולא תקום קבוצת תמיכה. ואיזה מסר עצוב זה להמוני הנשים שצופות מהצד ורואות את חוסר ההענות. אני אצטט את ספי קופרמן "אם כל אחת ואחד ישתו בירה אחת פחות היום בערב ועל חשבון זאת יתרמו לפרויקט המופלא הזה תהא אפשרות ממשית להתגשמותו" זה יכול להיות בירה או כל דבר אחר….. בהתחלה התביישתי לומר בפירוש, כאילו שהכסף הולך לכיס שלי, אני משקיעה שעות על גבי שעות וגם כסף כדי לעשות שינוי ועכשיו אני לא מתביישת יותר לומר את הדברים, מילים עושות המון טוב ותמיכה וחיבוק הם משמעותיים וחשובים אבל במקרה הזה צריך כסף – ללא לווי מקצועי איאפשר באמת באמת לטפל בפצעים, אז הכנסו ותימכו, האתר מאובטח ברמה הכי גבוהה, הכסף יגבה רק בעוד 50 יום ולא מייד. הפרוייקט נועד לאפשר הקמת קבוצת תמיכה ועל הדרך גם להחדיר שוב ושוב מודעות ולהביע תמיכה וסולידריות ולתת תקוה לנפגעות – את זה אני עושה ממילא גם בלי הפרוייקט. ואת זה עשה הסרט ממילא גם בלי הפרוייקט.

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 15 ביולי 2012 at 17:29

    אורלי יקרה, אני מקווה שהראיון עם יעל דן היום אכם התרחש ושהוא יביא תרומות לפרוייקט החשוב. קשה לגייס כסף גם למטרות קדושות. אל תקחי את זה כל כך אישי. המצוקה היום במיוחד גדולה. מאחלת לך בהצלחה מכל הלב.

    ותודה נטלי

    אהבתי

    • אורלי פרוינד  On 15 ביולי 2012 at 18:39

      היי יולי המקסימה, הראיון בסוף יתקיים מחר – האמת שזה התאים לי , אני מותשת….. לא יכולה שלא לקחת את זה כאילו זה היה עבורי. אני נזכרת בעצמי, כל כך שבורה, כל כך סובלת, עצובה , לא ישנה , ללא מנוחה, ללא ראייה של סוף לסבל, זוכרת מה היה לפני הטיפול ואיך אני עכשיו למרות שלא הסתיים הטיפול. הקבוצה הזו היא בעצם קבוצה טיפולית ולכן גם שיניתי את השם, אני לא בטוחה שאנשים יכולים באמת לתפוס את זה שדבר כזה יכול להיות מתנת חיים. כאשר תורמים למשל עבור סיוע לילד חולה זה דבר ברור ומוחשי שנתפס אחרת מהצלתה של אישה ילדה שנשארה ילדה אבודה כלואה בגוף של אישה שהתבגרה.
      אני רוצה להאמין שאנשים שראו את הפרוייקט לפני שבועיים שלושה ולא תמכו כספית, יקומו ויתמכו בכל זאת היום או מחר או עוד שבוע ולא יתנו לפרוייקט הזה ליפול. 25 שקלים זה סכום מעשי עבור רובינו. ספי הטיב להסביר זאת ממני – צריך להתגבר על המחסום שאינני יודעת מהו שעוצר את אלפי האנשים שראו את הסרט והפרוייקט מלתמוך כספית. אני לא ארים ידיים

      אהבתי

  • Yulie Cohen  On 16 ביולי 2012 at 16:43

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4255907,00.html

    מתוך כתבה ב ynet הבוקר: לדברי מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, "מהנתונים המוצגים בדו"ח עולה כי גם השנה, אף שמספר הפניות והיקף הפעילות של מרכזי הסיוע רק הלך וגדל בעשור האחרון, לא הושקעו מספיק משאבים ולא נעשה די לשיקום וסיוע לנפגעות, אכיפה ומניעה". רוזין הוסיפה כי "לאור הנתונים המדאיגים, אנו קוראות לרשויות השונות לגלות אחריות כלפי הנפגעות והנפגעים ולהכיר בתופעת הפגיעה המינית כמכת מדינה שיש להיאבק בה".

    אהבתי

Trackbacks

להשאיר תגובה

