חטיף בריא מתוק, ללא גלוטן

מכיוון שבמטבח שלי אסור להשתמש בחיטה בעקבות הרגישות של סתיו, בתי הבכורה, לגלוטן (מחלת הצליאק), יוצא לנו לחפש וגם למצוא מפעם לפעם, מתכון תבשיל טעים נטול גלוטן.  האחרון שאיתרנו באמצעות האינטרנט, קיבל תפנית אישית, ונהיה פופולארי ובלתי נמאס.  חשבתי שאם אפרסם את המתכון כאן, וודאי יהיו עוד כמה שיהנו מהחטיף הטעים, המתוק והבריא הזה.

חטיף פיצפוצי אורז טחינה וסילאן

6 כוסות פיצפוצי אורז
1 כוס שומשום קלוי
1 כוס טחינה גולמית
1/2 כוס דבש
1 כוס סילאן
קינמון (לפי הטעם)
סוכר חום (לפי הטעם. אני לא מוסיפה)

לאחר שקולים את השומשום, מחכים שיתקרר מעט ומוסיפים אותו לקערה גדולה שבה כבר יש את פצפוצי האורז, את הטחינה הגולמית, את הדבש והסילאן ומערבבים הכול יחד עד שהתערובת אחידה. מעבירים לתבנית שטוחה ומהדקים. מכניסים למקרר ואחרי כשעה או יותר, חותכים לריבועים ומניחים בתוך מנז'טים. את המנז'טים אפשר לארוז בקופסת פלסטיק ומומלץ לשמור (בקיץ) במקרר. זהו זה.  פשוט, טעים ובריא. תהנו!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יאיר דקל  On 27 ביוני 2012 at 22:33

    תודה

    אהבתי

  • רגב אליה  On 12 ביולי 2012 at 1:05

    סבתא שלי הייתה מכינה לי כאלה כשהייתי קטנצ'יק. מעלה נוסטלגיה.

    אהבתי

  • מיכל  On 27 בדצמבר 2012 at 14:44

    תודה חיפשתי את המתכון הבסיסי (כבר מזמן לא עשיתי)
    הצעות לגיוון- תוספת של שקדים, אגוזים, גרעיני חמניות, דלעת ועוד… גם תוספת של חמאת בוטנים או שוקולד מריר או שוקולד צ'יפס, ובנוסף פעם כשהיה לי זמן וסבלנות הייתי מגלגלת פסים מהעיסה בתוך רצועות נייר אפיה וחותכת למלבנים, מקררת ועוטפת כל חטיף בריאות בניילון נצמד, ואז בבוקר הייתי שולחת עם הילדים לבית הספר חטיף בריאות נטול גלוטן, והרבה יותר טעים ובריא ממה שמוכרים בחנויות

    אהבתי

כתיבת תגובה

