פנייה לספרנים, ספרניות, מנהלי ומנהלות מחלקות במוסדות אקדמאיים, למורים ומורות, מנחים ומנחות

אני פונה אליכם בהצעה לתרום את סרטיי לשימושכם.

איך אסביר לכם את גודל האבסורד? איך אנמק את הפנייה הזו ולא אשמע יהירה או מסכנה אבל בעיקר, האם תבינו את תכלית הפנייה.

זו השנה השלישית שאני מלווה לצד ד"ר יונה וייץ, קורס דוקומנטרי אישי רב מחלקתי בבצלאל.  בשבוע שעבר, לאחר שהבנתי שלא כדאי יותר לחכות לתקציב שיהיה למנהל הספרייה בבצלאל לרכוש את סרטיי לשימוש הסטודנטים, הבאתי, ארבעה מסרטיי כתרומה לספרייה בבצלאל.  באופן מפתיע ביותר, נכנס בתחילת השיעור, מנהל ספריית בצלאל בהר הצופים, מר רוני מנור, והודה לי פומבית, במילים ובמחוות של הערכה רבה, בפני כל הסטודנטים, על התרומה.  הייתי המומה.

עבר שבוע והבנתי שמר רוני מנור באמת כבול; אין לו תקציב לרכוש סרטים שהוא היה רוצה שיהיו בספרייה שהוא מנהל, ובתרומתי הצנועה, הסבתי לו נחת מרובה.

איך אסביר לכם את גודל האבסורד? איך אנמק את הפנייה הזו ולא אשמע יהירה או מחזרת אל הפתחים, אבל בעיקר, האם תבינו את תכליתה. הרי ברור שאין כסף לרכוש סרטים דוקומנטרים לספריות אקדמאיות במדינת ישראל. הרי ברור שסדרי העדיפויות במדינת ישראל מבקשים להנציח בערות וחשיכה. הלא בישראל שנת 2012, מעדיפים לרכוש מטוסי קרב מהמתקדמים בעולם, שחלילה לא נכחד, אבל תרבות? פחחח. דיור? לא, לזה אין כסף.  אז מה באמת יישאר כאן לאחר שלא ניכחד?

כך שאם אני לא אתרום את סרטיי לספריות אוניברסיטאיות בישראל, הם לא יהיו שם. גם במוסדות אקדמיים שבהם אני מלמדת, לא תהיה לסטודנטים שלי גישה חינמית לצפות באחד או יותר מסרטיי.  אבסורד. אבל, חסר תקציב. אוקי. הבנתי. לא נורא, אשקיע ואתרום במקומות שאני מאמינה שחשוב להשקיע ולתרום ללא תמורה. ללא כיסוי עלות ייצור הדי.וי.די והעטיפות. חשוב. חיוני. מילא. אתרום את ארבעת סרטיי לכל ספרייה שמתעניינת לכלול אותם בין ספריה וסרטיה ולו בכדי להיכלל בארסנל התרבותי שבין השאר גם יוצר תודעה (חדשה) שזו כמובן עוד סיבה לא להשקיע בתרבות.

אז הבוקר, החלטתי לפרסם כאן, בבלוגי האישי הזה, את הרשימה הזו:

לספרנים, ספרניות, מנהלי ומנהלות מחלקות במוסדות אקדמאים, למורים ומורות, מנחים ומנחות ולכל מאן דבעי

הנדון: אישור שימוש בסרטיי בספרייתך

הנני מאשרת שימוש בסרטיי הדוקומנטריים: המחבל שלי; ציון אדמתי; האח שלי; ישראל שלי  בספריית ___________. ארבעת הסרטים נתרמו ללא תמורה על ידי.

ספרייתך תצטרף לעשרות ספריות אקדמיות בארץ ובעולם אשר משתמשות בסרטיי הנ"ל לצרכים אקדמיים ומחקריים. להלן רשימה חלקית:

ספריית האוניברסיטה העברית, הר הצופים, ד"ר אברהם סלע, ראש החוג ליחסים בינלאומיים, האוניברסיטה העברית, ספריית המכללה האקדמית עמק יזרעאל, פרופ' ישעיהו תדמור, ראש החוג למדעי אורן רכמן, אוניברסיטת חיפה ומכללת אורנים, פרופסור אייל גרוס אוניברסיטת תל אביב והארווארד, רביב שוורץ, אוניברסיטת הנגב, ג'ורג' כלייפי, החוג לקולנוע, אוניברסיטת אל קודס, ירושלים ד"ר יעל מונק האוניברסיטה הפתוחה, המכללה האקדמית ספיר, פרופ' ג'אד נאמן המחלקת אמנות הקולנוע והטלוויזיה, ד"ר יונה וייץ האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, המרכז האקדמי ויצו חיפה.

US: University of California, Berkeley, Harvard University, Columbia University, Swarthmore College, NYU Tich school of Art , University of Miami, Barry University, Emory University, University of  MD/ College Park, Duke University, College of the Atlantic Maine,  Rochester Inst. of Tech., Lycoming College, University of Michigan, Abb Arbor, Wellesley College, Northern VA Com College, University of California, San Diego, Temple Beth El, ME, Madison Area Tech College, Truckee Meadow Community College, NY, Grace Lutheran Church, Arizona, George Town University, Jewish Education Ctr./Cleveland, Yale University, Failrleigh Dikinson Univ., Esperanza Peace & Justice, Univ. of WA/Seatle, Univ. of Notre Dame, Action Lib Media Svcs/CA, Univ. of San Diego, Univ. of Alberta, Swarthmore College,  Brooklyn Public Library , University of FL/Gainesville, University of Miami, University Ca/Davis, Chapman University, Colgate University Florida Intl University , Upper Arlington Pub Library, Ithaca College, College of Scholastic, Yale University, Evergreen State College, University of Alberta, Art Institute of California San Francisco, University of MD/College Park

University of California/Santa Barbara, University of TN/Knoxville, University of Wisconsin Superior, Worcester Polytechnic Institute, Pacific Lutheran University

Bridgewater State College, Harvard Law School, University of Denver

Canada: York University, Toronto, University of Windsor, Ontario

Australia: Video Education, Bringing Learning to Life

UK:  University of London

Denmark: Danish Film Institute

Norway: Norwegian Film Institute

Serbia, Center for Nonviolent Action, Mennonite Central Committee (MCC), Sarajevo Nansen Dialogue Center, Sarajevo TERCA, Mostar/Sarajevo

ועוד.

בברכה, יולי כהן

נ.ב. למעוניינים/מעוניינות, אנא כתבו לי ואשלח לכם בדואר את ארבעת הסרטים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Yulie Cohen  On 18 בינואר 2012 at 9:50

    http://www.smkb.ac.il/

    סמינר הקיבוצים מצאו 300 ש"ח לרכוש את הסרטים לשימוש הסטודנטים. כבוד לסמינר הקיבוצים!
    וכמובן, תודה רבה.

    אהבתי

  • ליאור וכטל  On 18 בינואר 2012 at 11:33

    אני נדהם ומשועשע… וכמובן עשיתי מייד מנוי לבלוג שלך. אני מניח שיש לך אמצעים אם יש לך אפשרות להיות פילנטרופית!

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 18 בינואר 2012 at 11:37

      ליאור וכטל יקר, אין לי כלל אמצעים להיות פילנטרופית וכן יש לי דאגה נוראית לגבי המקום בו אני חיה ושלתוכו ילדתי שתי בנות שמתחילות את חייהן הבוגרים בימים אלה.
      ציניות אף פעם לא הועילה ממש לאיש והלוואי ותכתוב לי כמה טעיתי להבין אותך. יולי

      אהבתי

  • עופר  On 19 בינואר 2012 at 6:01

    אולי תציעי את הסרטים למחלקת התעודה של ערוץ 1?
    אני משוכנע שגם במצבו הכלכלי הרעוע של הערוץ הציבורי, יימצא בקופתו איזה סכום קטן כדי לתגמל אותך (אם הוא יהיה מעוניין לשדרם).
    אפשר לפנות למנהל מחלקת תעודה, איתי לנדסברג-נבו.
    http://www.iba.org.il/ibadoc/Teuda.aspx?type=65&entity=173570&page=214&lang=hebrew

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 19 בינואר 2012 at 9:09

      תודה עופר על המחשבה. שלושה מתוך ארבעת הסרטים שודרו כבר בערוצים ישראלים: האח שלי שודר בערוץ 2, מספר פעמים; המחבל שלי בערוץ 8 ועכשיו ערוץ 98 – טלוויזיה קהילתית רכש אותו לשידור חוזר באמצעות הקרן לקולנוע ב – 400 ש"ח וישראל שלי עדיין משודר ביסדוקו מידי פעם.
      איתי לנסברג צפה בסרט היחיד שלא שודר בישראל – ציון, אדמתי – ומצאו אותו לא מתאים לערוץ 1.
      תודה.

      אהבתי

  • אייל גרוס  On 22 בינואר 2012 at 1:32

    אגב בהמשך לאזכורי כאן השתמשתי בסרט שלך באופן קבוע בקורס שלימדתי בעבר באונ' קולומביה בניו-יורק במשך ארבע שנים, ובקורס שאני עדיין מלמד כאורח בSOAS שהוא חלק מאוניברסיטת לונדון (ואכן גם בתל-אביב, דווקא בהרברד לא הקרנו אותו בסוף כזכור לך). ועכשיו כמי שרכש עותק ממך בתשלום מלא ומקרין אותו אני מרגיש ממש צדיק:)

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 22 בינואר 2012 at 17:35

      אכן אייל, אתה צדיק – אם לא ידעת זאת עד היום, אני שמחה להיות הראשונה שמבשרת לך. אתקן את שמות האוניברסיטאות ליד שמך.

      בהרברד, הסרטים נרכשו לספרייה כאשר הוזמנתי באוקטובר 2005 להשתתף בהקרנות ושיחות עם הקהל אצל:
      Dr. Sara Roy's – Senior Research Scholar Center for Middle Eastern Studies at Harvard University – at Carr Center for Human Rights Policy John F. Kennedy School of Government Harvard University

      אהבתי

להשאיר תגובה

