געגוע, סרט של אפי בנאי

געגוע הוא סרט קורע לב. אפי בנאי, יוצר הסרט מבקר בשכונת ילדותו כפר שלם, ממנה עבר לפני שנים מעטות, בעקבות מלחמתם של תושבי השכונה ברשויות המבקשות לפנותם. שם מתגלה בפניו סיפור מצוקתם של שכניו העומדים להתפנות מבתיהם ללא פיצוי, ושל תושבי הכפר הפלסטינים, אלה שגורשו ממנו על ידי האצ"ל ב 48- '. במקביל ממשיך מסעו אל שורשי משפחתו, ואל סיפורה של אמו שעלתה מאיראן והתיישבה בכפר, בו ראתה העתק מדויק של כפרה באיספהן, אליו רצתה לשוב עד יום מותה.

היום, ראיתי את הסרט התיעודי-אישי  געגוע במסגרת פסטיבל הקולנוע התיעודי, דוק-אביב בסינמטק תל אביב ואני ממליצה עליו בחום.  יוצר הסרט, אפי בנאי, הוא אדם רגיש במיוחד המאפשר לצופה בסרטו לעבור חוויה אישית, גם אם אין לו, או לה, קשר לאיראן, לכפר שלם או לפוליטיקה של אדמות המקום הזה.  זה סרט פשוט נהדר.  הדמעות זולגות להן וקשה להבין מדוע בכלל.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עריכה לשונית  On 21 במאי 2011 at 21:09

    נשמע מרתק. תודה על ההמלצה.

    אהבתי

  • semuel  On 29 בספטמבר 2011 at 20:39

    היכן ניתן לצפות בסרט געגוע של אפי בנאי ?

    אהבתי

  • Bat-sheva Ginesta  On 24 בינואר 2012 at 9:17

    ראשית אני רוצה לברך את המשפחה המדהימה הזאת באופו אישי אני מכירה אותם. יורם ז"ל האח של אפי היה ידיד טוב בילדותנו בכפר שלם. סרט מדהים ואין דבר יפה יותר מלראות אנשים שגדלו בזמן מאוד קשה בתקופה מאוד קשה לאזור כפר שלם והיום הם מצליחים והשפו מגיע רק להוריו של אפי.

    כל הכבוד וישר כח.

    בת שבע ג'ינסטה

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 25 בינואר 2012 at 11:51

      שלחתי לאפי בנאי את תגובתך במייל וכך הוא ענה:
      "וואו תודה רבה:)
      אני בדיוק חוזר מהקרנה של הסרט בערבה ,מחמם את הלב לקרוא תגובות כאלה".

      אהבתי

  • אפי בנאי  On 25 בינואר 2012 at 19:00

    ועכשיו אני מצטרף לתודות בעצמי
    יולי העבירה לי במייל את הברכות 🙂
    בת שבע- את אולי מבלבלת את משפחת כשר (שאם המשפחה תג'י מופיעה בסרט) לבין המשפחה שלי
    תג'י כשר שכלה את בנה רפי כשר ז"ל במלחמת לבנון הראשונה, ובנה יורם שיבדל לחיים ארוכים הוא החבר הכי טוב שלי
    אכן שנינו גדלנו בכפר שלם, ואני בטוח שכמו כולם שם-אנחנו מכירים אחד את השניה

    אהבתי

  • sarika  On 25 באפריל 2012 at 10:15

    שלום רב לאפי בנאי ו/או ליולי כהן.
    איזה מזל שיש אינטרנט…כבר שנים שאני מחפשת קצה חוט למשפחה של תג'י כשר אמא של רפי (פירוז) ז"ל. אינני יודעת באיזה סרט מדובר ואיך ניתן לצפות בסרט. אולם אשמח מאוד אם תיצור איתי קשר ו/או לפחות תאמר לי האם אתה מכיר את תג'י כשר או יעקב כשר ההורים של רפי. אני הייתי חברה של הבת שלהם בשם יונה או יונית שלימים נישאה ושינתה את שם משפחתה לשמש. אני עד היום מחפשת אותה. כל שנה ביום הזכרון אני נזכרת ברפי ז"ל ובה. אנא. אשמח אם תיצור איתי קשר.
    sarika

    אהבתי

להשאיר תגובה

