הרשת החברתית. סרט טוב

שלושה חודשים אחרי שיצא  בבכורה ישראלית, יצא לי הערב, סופסוף לראותו בבית קולנוע.               

הרשת החברתית הוא סרט נ-ה-ד-ר. 

אני לא יודעת מה הייתי חושבת על הסרט לולא הייתי משתמשת (כבדה, יש לומר) בפייסבוק.

ואין לדעת  מה הייתי חושבת על הסרט לולא התארחתי בהארווארד להקרנות  שניים מסרטיי בשנת 2005.  נראה כי שתי עובדות אלו השפיעו על הצפייה שלי בסרט. 

 אבל, ואולי לכן, אני אומרת שהסרט – על אף היותו עלילתי – מתעד את תחילת המאה ה – 21 – בארה"ב  בצורה מאוד מדוייקת, נכונה ומעמיקה ונותן לצופים בו אפשרות להציץ לחיים האמיתיים, לכאורה, של קבוצת אנשים המשפיעה על העולם  כולו עד היום. ובמילה אחת:  SPLENDID.  סרט מעולה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • shlomiyosef  On 29 בינואר 2011 at 20:07

    אכן סרט טוב
    ואפשר להגיד סרט היסטורי בעצם?

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 29 בינואר 2011 at 20:10

      היסטורי במובן של "תקופתי", כן אבל אנחנו עדיין בתוך התקופה הזו. סרט בעל ערך רב. אני לא מפסיקה לחשוב עליו כולל בהקשר האקטואלי של המהפכה במצריים…. אינרטנט, תקשורת, כפר גלובלי. עולם חדש.

      אהבתי

  • לילי  On 18 ביוני 2011 at 10:16

    אכן סרט טוב. אבל אני חייבת להוסיף ביקורת מגדרית שליותה אותי לאורך כל הצפייה בסרט:

    כל הדמויות הראשיות הן גברים. כל הדמויות הללו הן דמויות עגולות, בעלי קווי אופי מסויימים (שאפתן, נאמן, תאב בצע, גאון, רגיש, קר וכו') ובעלות עניין ביותר מנושא אחד (מחשבים, כסף, הצלחה, פרסום, בנות וכו'). מנגד- כל הדמויות של הנשים בסרט קשורות למערכת יחסים עם גבר!!! והכי הפריע לי- שמלבד הדמות של אריקה, כל הנשים הן דמויות שטוחות ומופיעות בסרט רק לצורך מין, סקס, יופי/קישוט. לגבי אריקה עצמה- יש איזה משפט בסרט שבו שון מסביר למארק שהוא עושה את כל מה שהוא עושה כדי להוכיח לאריקה שהוא מוצלח ושהיא זונה- ולכתוב את זה על כרטיס ביקור (מה שהוא באמת עושה!). כלומר, הבה נסתום את הפה ונשפיל את אותה בחורה יחידה בסרט שיש לה שכל, מודעות וכבוד עצמי.
    אין לי ספק שבסיפור האמיתי (שהסרט מתיימר לתעד) היו נשים עם שכל (אחרי הכל- זה מתרחש באוני' הרווארד) ושהיו להן אמירות מעניינות ונבונות אותן היה ניתן לשלב בעלילה- כפי ששילבו גברים רבים.

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 18 ביוני 2011 at 12:08

      לילי אנחנו מסכימות חלקית ותודה שהבאת את הדברים האלה לכאן – אני לא מאמינה שבסיפור האמיתי היה לנשים חלק אחר – אבל אין לי דרך לבדוק ולכן הדגש שלי היה שזה הוא סרט עלילתי שמתפקד כמו סרט דוקומנטרי – והסיפור של הנשים והגברים שם הוא חלק מהסיפור האמיתי של החברה האמריקאית ולצערנו – גם בישראל.

      אהבתי

כתיבת תגובה

