היכל ה-עצמאות לפלסטינים

במיוחד בימים אלה, נותנת לי "מדינת תל אביב" תקווה. מזכירה לי שיש כאן מספר אנשים שפויים.  לכן, אני פונה לראש העיר תל אביב-יפו, מתוך סולידריות עם אחינו הפלסטינים, ומתוך הבנה עמוקה את חבלי הלידה שעוברת מדינה בהקמה, להכריז כי הוא מצטרף למדינות התומכות בהקמתה של מדינה פלסטינית לאלתר.  אני קוראת לחולדאי להציע לפלסטינים, בלב פתוח וללא תשלום, את היכל העצמאות "שלנו" בשדרות רוטשילד 16 (כאולם שמחות להשכרה),  עבור הכרזת העצמאות של מדינת פלסטין.  אולי ב – 13, או ב – 15 במאי 2011, ככה בשביל הסימליות.  כאן, הכריז בחודש מאי שנת 1948  דוד בן גוריו על הקמתה של מדינת ישראל. "בשעה 16:00, שמונה שעות לפני תום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, התכנסו באולם המוזיאון חברי מועצת העם ומינהלת העם ומוזמנים ממנהיגי היישוב. נרגשים האזינו להכרזת העצמאות של מדינת ישראל שקרא דוד בן-גוריון, ראש מינהלת העם, ההנהלה הציונית והסוכנות היהודית. בתום הקראת מגילת העצמאות, בירך הרב פישמן-מימון ברכת "שהחיינו", חברי מועצת העם ומינהלת העם חתמו על מגילת העצמאות והטקס ננעל בנגינת "התקווה".

כאן, באפריל 1909 הוגרלו החלקות להקמת אחוזת בית, לימים תל אביב. בין הקהל שבתמונה עומד גם סבא רבא  וסבתא רבא, שמחה פרחה שלוש אשר זכו בחלקה של הפינה הצפון מזרחית של  שד' רוטשילד פינת הרצל. בין המגרילים היה גם ראש העיר האגדי, מאיר דיזינגוף, שזכה בחלקה 43 ועליה בנה את ביתו, כאן בשד' רוטשילד 16. בית דיזינגוף.  בשנת 1936 תרם דיזינגוף את ביתו לעיר תל אביב וביתו הפך למוזיאון לאמנות.  בתמונה  זו עומדים  גם 66 בני המשפחות הראשונות של העיר השפויה, תל אביב-יפו.

בשנת 1978 שוחזר האולם ונחנך ל"היכל העצמאות" (לשעבר בית דיזנגוף). אז גם אם ראש העיר השפויה תל אביב-יפו, רון חולדאי לא יציע את האולם לפלסטינים, אני אישית מבטיחה לרקוד ברחובות מסביב עת תוכרז עצמאותה של מדינת פלסטין.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דודי  On 18 בינואר 2011 at 16:32

    בן גוריון הכריז, דומני, על הקמת מדינה יהודית – עניין שהפלסטינים, ורבים מחסידיהם התל-אביבים השפויים (כהגדרתך), מתנגדים לו.

    אהבתי

  • עופר דגן  On 18 בינואר 2011 at 17:06

    לפלסטינאים כבר יש, למעשה, שלטון עצמי שהוא כבר "מדינה בדרך". לדעתי צריך לתת להם יותר עצמאות ולעשות הפרדה טוטלית ביננו לבינם. המצב הנוכחי הוא לא דמוקרטי, כי הערבים ביו"ש שנמצאים תחת שלטון ישראלי אינם מקבלים אזרחות ישראלית והצבא שלנו שולט בהם בדרך לא דמוקרטית.

    מכיוון שאין סיכוי להגיע איתם להסדר קבע, הפתרון הוא נסיגה חד-צדדית: אני לא בעד נסיגה חד-צדדית מכל השטח של יו"ש, אלא רק מכמה מובלעות פלסטינאיות, נאמר נסיגה משטח B (הרי בשטח A הצבא כבר ממילא לא נמצא).

    זה יביא קץ לכיבוש הלכה למעשה, למרות שאין לי אשליה שזה יביא שלום. בכל מקרה, ברור שצריך יהיה להיערך מבחינה בטחונית לנסיגה חד-צדדית כזאת, וזה יהיה פרויקט לא קל.

    אהבתי

  • אדם  On 18 בינואר 2011 at 17:17

    דודי יקירי,

    יש משהו אבסורדי בתגובה שלך. לא נראה לי שאתה ממש מחפש שיחה. אעפ"כ אומר (כשאני מצטט את ויקיפדיה):

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%AA

    מגילת העצמאות היא המסמך המכונן של מדינת ישראל.את המגילה הקריא דוד בן-גוריון בטקס הכרזת העצמאות שנערך במוזיאון תל אביב הישן (שדרות רוטשילד 16, תל אביב), ביום שישי, ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948, בשעה 16:00, 8 שעות לפני סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל.

    עקרונות המדינה החדשה מצויים בחלק השלישי שלה. חלק זה מפרט את עקרונות היסוד שלאורם תפעל מדינת ישראל ובכלל:

    מדינת ישראל תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל.

    מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין.

    מדינת ישראל תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.

    מדינת ישראל תשמור על המקומות הקדושים לכל הדתות.

    מדינת ישראל תהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.

    עקרונות אלה מבססים את הגדרת אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

    זהו, מדינה שמבטיחה שוויון זכויות גמור לכל אזרחיה. אני מאחל לפלסטינים מדינה כזאת שתחיה בשלום אתנו. גם לנו אני מאחל משהו כזה.כך חושבים גם הפלסטינים השפויים שאני מכיר.

    כל אלו שלא חושבים כך, שילכו לעזאזל. כולי תקווה שלמרות כל הנראה לעין, לא יצליחו לקחת אותנו אתם.

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 18 בינואר 2011 at 19:28

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1210310.html

    דגל פלסטין הונף היום (שלישי) לראשונה בנציגות הדיפלומטית של אש"ף בוושינגטון. "זהו יום מאושר, יום היסטורי, ואני מאוד שמח להיות כאן ולהניף את הדגל שלי, זה גורם לי לגאווה ואני אזכור את הרגע הזה כל עוד אני חי – אך הייתי רוצה לראות גם צעדי המשך על ידי הממשל האמריקאי", הכריז ראש הנציגות מען רשיד עריקאת.

    אהבתי

  • אזרח.  On 18 בינואר 2011 at 19:46

    עופר דגן,מדינה בדרך? בוקרה בילמישמיש.הראה לי על המפה ,היכן תוכל לקום המדינה הפלסטינית העתידית .

    http://www.urban75.net/vbulletin/threads/287848-L%92archipel-de-Palestine-orientale-The-Archipelago-of-Eastern-Palestine

    אהבתי

  • avivsky  On 18 בינואר 2011 at 19:55

    יופי של רעיון יולי,
    אבל כירושלמי גאה לא אניח לתל אביב לגנוב את התהילה.
    מיד אני כותב לברקת כדי להציע לו לקיים את הטקס הנ"ל בירושלים (אפשר במשכן הכנסת המקורי ברח' קינג ג'ורג'). אני אזהיר אותו שאם לא יפעל מהר יש סיכוי שתל אביב תקדים אותו.

    אביב

    אהבתי

  • יעקב  On 19 בינואר 2011 at 2:32

    אפשר לקיים את הטכס של מדינת פלסטין סניף פת"ח ב15 ואת הטכס של מדינת פלסטין סניף חמאס ב16 או ההיפך.

    אהבתי

  • עופר דגן  On 19 בינואר 2011 at 5:00

    אזרח,

    לשרטט על המפה – זה כבר התפקיד של הממשלה ולא שלי. עובדה שישראל הצליחה להסתדר 19 שנה בגבולות 1967, ואני לא מציע נסיגה לגבולות אלה.

    אהבתי

  • avigailg  On 19 בינואר 2011 at 9:37

    באמת יופי של רעיון.
    בתור תל-אביבית גאה אני אבוא!
    רק חשוב להזכיר ששכונת כרם התימנים כבר הייתה קיימת אז אל ה"חולות" וכמובן גם הכפרים הערביים מנשייה, שיח מוניס ועוד.. וכמובן עוד פרדסים, כך שהיו פה שפויים גם לפני המשפחות ה"ראשונות".

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 19 בינואר 2011 at 12:39

      אביגיל יקרה, אכן כן וכך גם הסבא והסבתא רבא שלי שנולדו במאה ה – 19 ביפו… אח"כ היו בין מקימי נוה צדק ורק אח"כ אחוזת בית…תל אביב…תל אביב-יפו. 🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה

