שרק'ה אברהמי, לוריא לבית שלוש

לפני שבוע הגיעה הודעה בטלפון מקיבוץ מעגן מיכאל

שרק'ה לוריא עם אמה, סולטנה לוריא לבית שלוש

שרק'ה אברהמי מתה.

שרק'ה הייתה בת דודה של סבתי, יהודית כהן לבית שלוש.  היא נולדה ב – 1927 בתל אביב ונפטרה במעגן מיכאל ב – 2010.

שרק'ה התייתמה מאמה סולטנה לוריא לבית שלוש  בשנות העשרה לחייה ונהייתה קשורה מאוד לסבתי, יהודית.

לימים (1947), נישאה למוניה (מנחם) אברהמי בביתם של סבי וסבתי בתל בנימין ברמת גן.

 לשרק'ה ומוניה נולדו ענת, שי ורמי בקיבוץ מעגן מיכאל. שרק'ה ומוניה אברהמי היו נשואים שישים ושתיים שנים עד שסבתא שרק'ה – לשלוש עשר נכדים – מתה בגיל 83.

שרק'ה הייתה אישה מ-ק-ס-י-מ-ה.  לאחר שביקרתי את מוניה, שי, רמי וענת בשבעה בבית בקיבוץ מעגן מיכאל, מצאתי תיעוד של  תנועת העבודה הישראלית  ומרכז מידע פלמ"ח על שרק'ה, ואת חלקה  בסרט על משפחת שלוש  שהכין בן המשפחה, תומר שלוש.

שרק'ה

רציתי גם אני לומר על שרק'ה  מילה או שתיים.   תמונה או שתיים.

אהבתי אותך מאוד שרק'ה.  היה בך את החום של סבתא יהודית. אותו העור. אותו הצבע. אותו הטמפרמנט אותה טמפרטורה. אהבתי אותך מאוד.  מקווה שאת נחה עכשיו ושקט לך וטוב.

היום, ה – 12 בנובמבר 2014, ייקבר מוניה אברהמי לצדה בבית הקברות בקיבוצם, מעגן מיכאל.  בן 94 במותו.  שני אנשים יקרים ואהובים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Karen Maseng  On 29 בספטמבר 2010 at 0:31

    May she rest in peace

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 29 בספטמבר 2010 at 14:28

    כן יהא רצון. אמן

    אהבתי

  • דודו פלמה  On 1 באוקטובר 2010 at 12:34

    נדמה לי שלפני שנות אלף בקיבוץ היכרתי את ענת אברהמי ממעגן מיכאל (עברו כל כך הרבה שנים מאז עד שאני ממש לא בטוח). ובכל אופן כנראה שבין הפיתולים שיוצר הזמן ומחבר בין בני אדם שונים ומשונים כנראה שישנו גם אחד כזה שהפגיש אותי עם ענת. אם זה נכון (וגם אם לא) מסרי לה את רגשי השתתפותי בצערה ובצערם של בני משפחתה וגם בצערך כמובן. דודו פלמה

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 1 באוקטובר 2010 at 12:46

      תודה דודו ואכן זו היא ענת אברהמי מקיבוץ מעגן מיכאל שהייתה ועדיין – אישה נהדרת.
      וגם אתם בגיל דומה.

      אהבתי

  • חוה  On 19 בפברואר 2012 at 0:35

    ענת אברהמי, בת כיתה בתיכון, קודם כל תנחומי המאוחרים (מאוד בדיעבד), במקרה עליתי על האתר הזה כאן, חיפשתי תמונה של אמך. אני גוזלה בג'י מייל, כמו ששומעים, חוה. אם היה ניתן להכניס תמונות…

    אני אישית סבתא ל-6 נכדים, יש לי שתי בנות (הגדולה 40 והקטנה ילידת 1980) ובן, מ-1974 כולם נשואים, אחת מתגוררת במודיעין, השניה ביד חנה, השלישי הבן כאן בעיר נתניה, ברמת פולג. לכל אחד מילדי בן ובת.

    שאלה היפותטית: את מתגוררת במעגן מיכאל? אני חוששת שעברו כמעט 40 מאז הייתי שם. ד"ש לך ענת חביבה, אני זוכרת אותך כאילו היה זה אתמול, צעירונת מטופחת ונאה עם צמה מנסה ללמוד לנגן על גיטרה. אם כן מהעבר הרחוק של ימי מעגן מיכאל בשנות השישים, כל טוב, חוה.

    אהבתי

    • Yulie Cohen  On 19 בפברואר 2012 at 10:37

      חוה, ענת (אברהמי) לא קוראת בהכרח את מה שכתבת לה כאן כך שאם את רוצה לחדש איתה קשר, אולי תתקשרי למעגן מיכאל ומשם יפנו אותך אליה למרות שאיננה גרה כבר בקיבוץ. יולי

      אהבתי

Trackbacks

כתיבת תגובה

