לאור, תיעוד וקורבנות

זה כעשרים שנה שאני עוסקת בתיעוד. כבר למעלה מעשר שנים אני יוצרת סרטים תיעודיים אישיים. אני גם מלמדת תיעוד אישי בבבית הספר לאמנות בצלאל.  לכן, במיוחד אני מודה לעיתון העיר על שפנו אלי לקבלת תגובה. 

 שלום יולי

בהמשך לשיחתנו, להלן הדברים המתייחסים אליך בטקסט של יצחק לאור:

לאור טוען כי היו כמה שהצטרפו ל"לינץ'" שנעשה נגדו וליבו את העניין.

בהקשר זה הוא מציין את הקריאה שלך לצלם עדויות של נשים שנפגעו על ידו ללא צורך במשטרה, בתי משפט ועורכי דין. משלא נמצאו מרואיינות לסרט, העלת לרשת את תמונתו ושמו של רב בתל אביב שעמו קיימת יחסי מין מרצון ולמרות שלא היה בכך מעשה פלילי.  לאור טוען כי זה היה חלק מהפסיכוזה שהתקיימה באותו שלב סביב התלונות נגדו. בסופו של דבר, כותב לאור, נאלצת  להוריד את התמונה של האיש מחשש לתביעת דיבה.

אשמח לקבל את תגובתך לדברים, במידת האפשר עד ליום שישי בבוקר. במידה ואת צריכה עוד זמן, אנא עדכנני בהקדם.
 
בתודה מראש ,עיתון העיר תל אביב

בהנחה ובתקווה שאכן נשלחו אלי עיקרי הטענות (נגדי) ובמסגרת לוח הזמנים ומספר המילים שהוקצבו לי, שלחתי את הטקסט הבא:

הייתכן שאיש הרוח הנאור, יצחק לאור, שבמשך שנים מסתמך על עדויות, ללא משטרה, עורכי דין ושופטים, ובכך מהווה פה לקורבנות הפלסטינים של מדינת ישראל, והכותב באכסניה נאורה שמגינה על כותביה הארץ ועכשיו גם העיר, מטיל ספק באמיתותן של עדויות? האומנם? או סתם כי מתאים ללאור בעת הזאת להדוף כך את לא מעט העדויות והטענות החזקות שנאספו מנשים ושודרו בתוכנית המקור בערוץ 10? אני מציעה לא להתבלבל: יצחק לאור איננו הקרבן כאן. וכפי ככל הנראה יש קרבנות אמיתיים והן הנשים שטוענות שהוא פגע בהן, ושהעזו להיחשף ואף לפנות לתקשורת ולמשטרה. נשים אלו ראויות שחברה מתוקנת תחבק אותן, תתמוך ותעודד.  אשר לרב, מה יודע לאור כאשר העובדות אינן מוכרות לו. מחד מאשים אותי ב"משפט שדה" ומאידך עושה אותו הדבר לי.  אז שיחליט: זה טוב או רע? אולי רק רע כאשר מופנה כלפיו?  

מעניין מה חושב יצחק לאור על ענת קם שלא מצאה צורך במשטרה, בתי משפט ועורכי דין.

תודה ל – WORDPRESS שמאפשר לי בלוג בעברית ללא תמורה ותודה ליוסף כהן, העין השביעית.

אני יודעת שאני הולכת על חבל דק, אני יודעת שאסור לזוז ללא עורך דין, אבל אני גם יודעת, על בשרי, שתוקפנות נובעת מקורבנות וקורבנות גורמת לתוקפנות, ושהתקווה היחידה היא האמת. האמת היא הדבר היפה ביותר שקיים. כל איש רוח, יוצר או פילוסוף יודע שיופי נמצא רק באמת.  ואמת, סופה לצאת לאור.

נעמה כרמי בנושא    יעל ישראל בנושא  רביב דרוקר בנושא  אורית קמיר בנושא יוסי דר

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חיים  On 5 במאי 2010 at 9:38

    ועדיין נשאלת השאלה: מדוע חשפת את הקשר עם הרב והזהרת את הבנות מפניו, ולאחר מכן הורדת הכל? אם היו דברים בגו, ייאמרו הם בכנות ותזהרנה הבנות. ואם לא, לכל הפחות התנצלות קטנה?

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 5 במאי 2010 at 10:26

    חיים,
    נושא הרב נמצא בטיפול משפטי ועל כן אינני יכולה להתייחס לכך בעת הזאת.

    אהבתי

  • Yulie Cohen  On 6 במאי 2010 at 14:08

    והנה, עדות חדשה מהיום:
    http://www.mysay.co.il/articles/ShowArticle.aspx?articlePI=aaadjd

    אהבתי

  • shaultweig  On 7 במאי 2010 at 14:58

    גם שמי השתרבב לרשימה

    כך כתב לאור

    "ואחד שאול סלע ,ממש לא מרפה . שלושה חודשים מטייל בכל הבלוגים,בפייסבוק,נראה כאילו האובססיה שלו היא הרבה מעבר לענייני סקס,ואפילו אל המשוררת חדוה הרכבי פנה בטלפון בגללי. "

    תגובה לעניין הפניה לחדוה הרכבי בטלפון

    ב אמצע אפריל התקיימה השקת ספר שירים של חדוה הרכבי בבית ביאליק בתל אביב. לארוע הוזמן יצחק לאור. את ההודעה ראיתי מספר שעות לפני הארוע והזדעזעתי מעצם העובדה שיצחק לאור הוזמן לארוע פומבי וציבורי. כתבתי דברי מחאה בבלוג של דרור בורשטיין והוא מחק את תגובותי. לחדוה הרכבי השארתי הודעה בבלוג vthah akv וההודעה עדיין רשומה בבלוג. דרך 144 איתרתי את מספר הטלפון של חדוה הרכבי . התקשרתי לחדוה הרכבי פעם אחת ויחידה לפני הארוע והשארתי הודעה במשיבון. תוכן ההודעה היה שאין זה ראוי לכבד את יצחק לאור בהשתתפות בהשקת הספר.

    אני עמדתי ועומד מאחורי הדברים שסיגל בן יאיר,הילה להב ,מאיה קופרמן ,חדוה הרכבי ודרור בורשטיין ראויים להוקעה וגינוי. מאיה קופרמן ,הילה להב וסיגל בן יאיר ממשיכות ליטול חלק ברבעון מטעם אותו עורך יצחק לאור. לחדוה הרכבי ודרור בורשטיין פניתי לפני הארוע ,מחיתי בפניהם ולמרות זאת הם השתתפו בו. אכזבתי היא מכך שאני הייתי היחיד שפנה לחדוה הרכבי בטלפון . היה ראוי שעשרות אנשים יפנו אליה ויעמידו אותה על טעותה.

    עיתון העיר פנה אלי לקבלת תגובה וידע את מספר הטלפון שלי כנראה משום שהשיחה זוהתה ע"י חדוה הרכבי. למרות שלאור מתאר במאמר שביצעתי "פניה טלפונית" לחדוה הרכבי נשאלתי בשיחת הטלפון עם התחקירנית של העיר אם איימתי על חדוה הרכבי וסיגל בן יאיר. המילה איום לא הוזכרה בעיתון.

    אהבתי

Trackbacks

להשאיר תגובה

