פאפרצ'י פורים תש"ע, הדר יוסף

 

שם: אדם פרימן  /   גיל: 56  /  עיסוק: פסיכולוגיה ופיסול     /  מגורים: הדר יוסף

<איזה ספר אתה קורא ומה אתה יכול לספר עליו?
זה ספר על הידידות בין מאתיס ופיקאסו שכתבה פרנסואז שהייתה אשתו של פיקאסו.  בחורה בת עשרים ושש שהיה לה האומץ לצייר למרות שחיה לצד שני הציירים הכי גדולים של כל ההיסטוריה של האנושות.

<מיהו הסופר האהוב עליך ביותר?
ג'ון לה-קארה. אני פשוט מת על העדינות, המוסר ואהבת האדם שמורגשים כמעט בכל דף שלו.

<הספר האהוב עליך ביותר?
האמת שאני הכי אוהב ספרים עם תמונות.  נגיד, ספר אמנות גדול עם המון תמונות צבעוניות של פסלים וציורים של מאטיס.

<יש ספר שקראת יותר מפעם אחת?
המון. רומן רוסי של מאיר שלו, קופסא שחורה של עמוס עוז, BEEN DOWN SO LONG IT LOOKS LIKE UP TO ME by FARINA, קן הקוקיה (באנגלית) של קייסי,. המון.

<כמה ספרים אתה קורא בחודש?
עשרה.

<אתה קונה או שואל ספרים?
קונה בחוסר אחריות מדהים.  בלי חשבון ובלי הגיון.  אם אני אחיה עוד חמישים שנה ולא אקנה עוד אף ספר, אני לא גומר את הספרייה שלי.  לא איכפת לי. אני לא מפסיק לקנות. בסוף אני אהיה כמו הזקנים האלה שמוצאים את כל הבית שלהם סתום לגמרי בז'אנק שהם צברו במשך החיים שבקושי אפשר להיכנס.  רק אצלי זה יהיה ספרים.

<האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
חוץ מאולי כאשר אני שוחה.

<מדוע בחרת לקרוא דווקא פה?
בגלל שלומי הממזר הזה.

<מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
אני שני בני אדם לפחות. אחד בעברית ואחד באנגלית.  אחד ממני מתעקש לקרוא מה שבמקור באנגלית -באנגלית, והשני, רק עברית נוגעת לו ללב עד הסוף.  אם אין ברירה אני קורא תרגומים, אבל תמיד תמיד זה עושה אותי עצבני.  נגיד בורחס, די ברור לי שאני לא באמת יודע איך הוא כותב וזה נורא עצוב לי, אז לפעמים אני קורא ספרדית למרות שבעצם אני כמעט לא מבין מילה.

<האם יש משפט שנחרת לך בזיכרון?
קראתי פעם איזה סיפור על איש אחד שנתנו לו רק משאלה אחת שתתגשם רק אם אין בה טיפת אנוכיות.  אז הוא ביקש, שבלי שיחול בו כל שינוי, הוא יהפוך להיות האדם האומלל וחסר המזל והמשאבים ביותר בעולם.  אני מת על זה.  לא זוכר מי כתב את זה.

<היכן נולדת ובאילו מקומות גרת?
נולדתי בקנדה.  וחוץ מבישראל, גרתי בפאריס, בווסט פורט-קונטיקט-ארה"ב, יוקייה-קליפורניה-ארה"ב, טורונטו-קנדה. זהו בערך.

<אז למה עכשיו אתה פה?
כי כאן אפשר לקרוא בשקט, אם מתעלמים לחלוטין מכל הקטסטרופה.

<יש עוד משהוא שאתה ורצה לומר?
למי שיש ספרי אמנות שהוא רוצה להיפטר מהם, אני אשמח לקחת.

< תודה רבה

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • שאול  On 27 בפברואר 2010 at 21:16

    האתגר הגדול והבלתי ניתן להשגה הוא להתחפש לאיריס יער

    אהבתי

  • יולי  On 27 בפברואר 2010 at 22:13

    איריס יער אדלבאוםhttp://www.notes.co.il/iris/ היא על פי הגדרתה
    אשה במשבר זהות מתמיד, אמנית, משפטנית, כותבת, תלמידה ניצחית.

    אין לי סיכוי אצלה.
    אני לא במשבר זהות ואני לא משפטנית. בכל האשר, אנחנו לא כל כך רחוקות. אבל אצל שלומי, איתגר אותי השילוב הזה בין צילום לספר. בין אסטיתיקה לקריאה.

    אהבתי

  • אסתי  On 27 בפברואר 2010 at 22:33

    איך יש כאן כבר שני שלומי. כל אחד והשלומי שלו…

    מקסים.
    גם הפוסט וגם אדם פרימן שאוהב את הסופר האהוב עלי.

    אהבתי

  • יולי  On 27 בפברואר 2010 at 22:42

    תודה. נראה שלך ולי יש כבר לפחות שני מחנות משותפים אם לא שלושה:
    1. הרצון להיות שלומי
    2. הורים דור תש"ח
    3. המחשבה שאדם מקסים
    כן יירבו.

    אהבתי

  • שלומי  On 27 בפברואר 2010 at 23:33

    איזו תמונה מקסימה
    אדם יושב נטוע כמו העץ משמאל, עץ צעיר (כמו אדם כי הרי מה זה 56 לעומת הנצח) שמוצמד לעמוד ברזל על מנת שלא יפול ברוח חזקה. התאורה דרמטית ומתעתעת, הצל נופל על אדם מעט בפנים על אצבעותיו ועל מכנסיו.צילום נקי מרגש ומהפנט.
    תודה רבה מקווה שנהנת כי אני נהנה בלי סוף
    שלומי

    אהבתי

  • אדם  On 27 בפברואר 2010 at 23:40

    כי יולי היתה הרוסה שהצילום לא ברמה הגבוהה שלך ועכשיו היא מבסוטה. וגם כי אתה אומר שהעץ משמאל. וגם כי באת לעזור בנשיך וטפך בעניינים שהשתיקה (כנראה) יפה להם.

    אהבתי

  • יולי  On 27 בפברואר 2010 at 23:45

    שלומי יקר, באמת, בחי, מעולם לא נהניתי כל כך מפורים כמו השנה. להתחפש לרשימה שלך. תודה על תגובה כאן. בחיי, שאת שתיל עץ הזית הזה הבאתי מתנה לאדם שכל כך אוהב זיתים ועצים ולקרוא. הכול ביחד. תודה לך שלומי שהיית לי תחפושת אידיאלית שכזו.

    ולך אדם, ת-ו-ד-ה על הכול.

    אהבתי

  • שאול  On 27 בפברואר 2010 at 23:47

    <איזה ספר אתה קורא ומה אתה יכול לספר עליו?

    ביל קארטר
    אחלה ספר

    מיהו הסופר האהוב עליך ביותר?
    קלמן קצנלסון המהפכה האשכנזית

    <הספר האהוב עליך ביותר?

    הקאפיטאל של קארל מרקס

    <יש ספר שקראת יותר מפעם אחת?

    הדון השקט של שולוחוב

    <כמה ספרים אתה קורא בחודש?

    921

    <אתה קונה או שואל ספרים?

    אוסף מהרחוב

    <האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?

    תמיד יש עלי תהילים כקמע

    <מדוע בחרת לקרוא דווקא פה?

    כי התאורה לא על חשבוני

    <מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
    יש דבר כזה ספרות ישראלית ?

    <האם יש משפט שנחרת לך בזיכרון?

    בחטרות ערומים זה חולירע

    <אז למה עכשיו אתה פה?
    כי אלהים עוד לא לקח אותי

    <יש עוד משהוא שאתה ורצה לומר?

    ממליץ על המתיאוס פאסיון בניצוח הרווגה ובהשתתפות רנה יאקובס
    < תודה רבה

    אהבתי

  • יולי  On 27 בפברואר 2010 at 23:52

    נ-פ-ל-א
    נהייתה חלק משמעותי כאן במסיבת הפורים של רשימות.
    צחקתי כל הדרך אל…ה-תודה רבה.
    תודה.

    אהבתי

  • אדם  On 27 בפברואר 2010 at 23:54

    את המוטט ל-40 קולות SPEM IN ALIUM THOMAS TALLIS עם 40 ערוצים נפרדים עומדים בעיגול שמעת?

    אהבתי

  • שאול  On 28 בפברואר 2010 at 0:09

    הביצוע המצחיק ביותר ששמעתי

    STABAT MATTER

    הנה המוטט

    אהבתי

  • אסתי  On 28 בפברואר 2010 at 0:30

    אז יש לי כמה וכמה ספרים, גם אמנות, שאשמח להעביר לידיים אוהבות

    אהבתי

  • אדם  On 28 בפברואר 2010 at 0:34

    http://www.cardiffmiller.com/artworks/inst/motet.html#

    קשה להבין מ YOUTUBE כמה זה יפה ומרגש

    אהבתי

  • אסתי  On 28 בפברואר 2010 at 0:35

    הדון השקט?

    אני חושבת שמלבדך ומלבדי ועוד איזה עשרה אנשים בארץ הזאת, איש לא ידע על מה אתה מדבר.

    אפרופו, את הטייס הקיטע קראת?

    אהבתי

  • אדם  On 28 בפברואר 2010 at 0:46

    למרות ששאלת את שאול, אספר שאת הטייס הקיטע קראתי מזמן. אולי הייתי בן עשר. שנים רבות חשבתי בהשראת הספר הזה איך אפשר להתגבר על פגיעה בכל דבר להוציא פגיעה בכוח הרצון. והנה, עכשיו דכאון הוא מגפה עולמית.

    אהבתי

  • טלי  On 28 בפברואר 2010 at 9:32

    (-:

    אהבתי

  • יולי  On 28 בפברואר 2010 at 18:41

    לאסתי, לשאול, לאדן וטלי, תודה על שהשתתפתם בנשף המסיכות הוירטואלי הזה. נעמתם לי מאוד.
    אדם, אתה מוזמן לכתוב לאסתי לגבי הספרים שהיא מציעה לך בנדיבותה הרבה.
    חג שמח לכולם.

    אהבתי

