הארון מתחת לכיור במטבח

שנים רבות היה לי חלום שהארון מתחת לכיור במטבח יהיה נקי, מסודר וריחני כמו שראיתי במטבחן של נשים אחרות.  שנים חלמתי להכיר כל בקבוק וחפץ שמונח בארון מתחת לכיור במטבח.  מאיזו שהיא סיבה לא ידועה לי, היה אצלי בארון מתחת לכיור במטבח בלגן, לכלוך וריחות לא טובים.  מחסן לדברים שאין להם מקום אחר בבית.  כאשר הייתי צריכה להוציא ממנו דבר מה, הייתי עושה זאת במהירות ובחצי הכחשה. כאילו שבכלל לא ביקרתי שם, בארון שמתחת לכיור במטבח.
גם אחרי שהגרוע מכל קרה, ואורח מאוד לא רצוי בגוף של עכברוש התחיל להתגורר בארון מתחת לכיור במטבח, והיה צריך לנסר את רצפת הארון (מתחת לכיור במטבח) כדי ללכוד את האורח הלא רצוי, גם אז במקום לנקות ולהתחיל דף חדש, נשאר הארון A BLACK  SPOT.  

על אף שאני עומדת קרוב, אפילו ממש צמוד, לארון מתחת לכיור במטבח, כבר ברבה שנים, הרבה שעות, בנראה יותר מאשר לכל דבר או אדם אחר, לא ממש הכרתי את תכולתו.  אני גרה בבית הזה עשרים שנים.  פה גידלתי את שתי בנותיי.  בחמש עשרה השנים הראשונות, היינו אבא, אמא ושתי בנות.  לימים נשארנו אמא ושתי בנות.  היום אנחנו, שתי בנות, אמא וחבר של אמא.
                                                                         

        סתיו וסהר, אחרי הגן, 1991

אולי היה זה המראה מהחלון שמעל הכיור שהסיח את דעתי ועזר לי לרחוץ הרבה הכלים ולשכוח מהארון שמתחת לכיור במטבח.  
אבל יום אחד בהיר, אחרי שנים של תקווה שפעם זה אכן יקרה, התחיל השינוי.  יום אחד, סתם יום של חול, התחלתי למיין, לנקות ולארגן את הארון מתחת לכיור במטבח.

לאט לאט, התחיל להשתרר סדר וניקיון בארון שמתחת לכיור במטבח. סדר וניקיון של ממש.

בעיניים עצומות, ללא חשש או פחד, אני פותחת היום את דלת הארון שמתחת לכיור במטבח, יורדת על ארבע, ומוציאה את מה שאני צריכה משם: אקונומיקה, חול לניקוי, סבון כלים חדש, אבקת כביסה, סמרטוט רצפה נקי, סמרטוט לניקוי אבק נקי, שקיות אשפה גדולות למבצע מיוחד, משחה לצחצוח נעליים, החלפת פילטר המים ועוד.  
היום, אחרי שנים, הוגשם החלום. הארון מתחת לכיור במטבח  נקי, מסודר וריחני.  כל כך מלבב שאני נוהגת לפתוח את הארון מתחת לכיור במטבח גם ללא צורך ולחייך לעצמי בנעימות.  

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • חנה בית הלחמי  On 28 במאי 2009 at 22:35

    פתחתי את הארון שמתחת לכיור כדי להכניס אליו קופסא חדשה של טבליות למדיח, שהכנסתה גרמה לכל מגדל הקלפים הרעוע של חומרי היקוי והאביזרים ליפול ולהתפזר במטבח.
    נטעת בי תקווה 🙂

    אהבתי

  • תמר  On 28 במאי 2009 at 22:49

    תמונה מקסימה.
    אומרת המון.

    בעיקר יפה הצורה שבה כתבת על דבר לכאורה כל כל שולי ושלמעשה בכלל לא שולי.
    ֿ.באופן כל כך אישי על משהו כזה סתמי כמו ארון מתחת לכיור
    .הדברים המשמעותיים נמצאים ממש במקומות האלו

    וגם זה –
    שמות מאוד יפים יש לבנות שלך

    אהבתי

  • דפנה לוי  On 29 במאי 2009 at 7:57

    אצלי יש מקומות אפלים אחרים, ולא נראה באופק סיכוי לשינוי

    אהבתי

  • יולי  On 29 במאי 2009 at 9:10

    חנה, אם אני יכולה ללתת לך תקווה, אז עכשיו את נוטעת בי תקווה. תודה. וזה אכן מומלץ התהתליך ההוא.

    תמר, תודה על הפרגון. עם תמונות כמו שלך, זה שאת עוד יכולה לראות תמונה מקסימה, זה אומר המון גם עליך. תודה

    ולדפנה, אולי את בדרך. ובטח עוד צעירה להתפנות לחללים אפלים כמו הארןם במטבח. תסמכי על עצמך שאת יודעת את הסדר הנכון.
    כל דבר בזמנו.

    תודה בנות.

    אהבתי

  • אורה  On 29 במאי 2009 at 11:25

    הצחקתיני- זה כל כך נכון. לפני פסח, הצלחתי לגייס את כל כוחותי ולעבור על כל ארונות המטבח, מלבד… הארון שמתחת לכיור, שאני עדיין פוחדת לפתוח וניגשת אליו בחשש, בדיוק כפי שתיארת. איך, לעזאזל, מצליחים להגיע למהפך כה גורלי בחיים כמו אצלך??

    אהבתי

  • יולי  On 29 במאי 2009 at 12:54

    תודה אורה.
    שמחתי לראות שהצחקתיך.

    אין כמו אחוות נשים

    לגבי "איך מצליחים" וכו – אם באמת שואלים',
    אני מקווה שמי שתעקב אחר הכתיבה שלי כאן, תקבל כמה כלים לעבודה עצמית
    או תובנות
    או משהו…

    אהבתי

  • רחל  On 29 במאי 2009 at 23:49

    הארונות שלנו הם קצת כמו מטפורה לתכנים הנפשיים. לא נגיש לזולת על פי רוב, לפעמים גם לא לנו-עצמנו.

    ואם כבר סיפקת אינווטר, יולי, אז שתי הצעות קטנות שעובדות בארון שמתחת לכיור המטבח כאן:

    החול לניקוי מצטבר בצנרת ולא נשטף טוב. לכן, זה ממש לא מומלץ, שלא לדבר על שריטות למשטחים עדינים.

    בחודשים האחרונים הצלחתי להשלים את המעבר לחומרי ניקוי אקולוגיים, הכל כולל הכל. התוצאה: ריחות נעימים ותוצאות שזהות לעבר. הדבר היחידי שעוד יותר נקי מפעם זה המצפון. ממליצה לחלוטין.

    אהבתי

  • יולי  On 30 במאי 2009 at 10:58

    תודה.

    ניסיתי את החומר האקולוגי להסרת אבנית והוא לא הסיר בכלל את האבנית אז קצת התייאשתי
    המצפון שלי בכל מקרה עובד שעות נוספות אז נראה מה אעשה בהמשך

    אהבתי

